728 x 90

اشرف - ليبرتى,حمله موشكى,

نامه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت در آستانه اجلاس شورای امنیت درباره عراق

-

نامه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت در آستانه اجلاس شورای امنیت درباره عراق
نامه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت در آستانه اجلاس شورای امنیت درباره عراق
نامه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
به شورای امنیت و نماینده ویژه دبیرکل
در آستانه اجلاس این شورا درباره عراق
در نیویورک - ۱۵ژوئیه ۲۰۱۶
در آستانه اجلاس شورای امنیت سازمان ملل درباره عراق با حضور یان کوبیس نماینده ویژه دبیرکل، دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت که از حمایت 4000 پارلمانتر کشورهای مختلف جهان در اروپا و آمریکا برخوردار است طی نامه‌یی به رئیس و اعضای شورای امنیت و نماینده ویژه آن در عراق، خواستار تضمین حفاظت و امنیت مجاهدان لیبرتی، بر اساس تعهدات و توافق‌نامه‌های آمریکا عضو این شورا و کمیساریای عالی پناهندگان شد.

کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت در این نامه با یادآوری حملات موشکی و تروریستی عوامل رژیم به مجاهدان اشرفی از سال 2009 تا کنون، به‌ویژه حمله موشکی 4 ژوئیه که تصمیم آن از سوی خامنه‌ای در واکنش به پروسه انتقال ساکنان لیبرتی از عراق صورت گرفته و همچنین با یادآوری محاصره لیبرتی در ماه رمضان و جلوگیری از ورود سوخت و غذا و دارو به لیبرتی بر خواسته‌های زیر از سازمان ملل و دولت آمریکا تأکید کرده است:
امنیت و سلامت کلیه ساکنان لیبرتی تا انتقال همه آنها به کشور ثالث توسط ائتلاف بین‌المللی و به‌طور خاص آمریکا تضمین شود. عراق باید برای خروج هیچ‌کس مانعی ایجاد نکند.

آمریکا لیبرتی را که در مجاورت فرودگاه بین‌المللی بغداد قرار دارد در حوزه استحفاظی خود قرار دهد.

عراق تمام محاصره لیبرتی را بردارد، به‌خصوص از هر گونه محدودیت برای ورود سوخت و غذا و دارو خودداری کند.

به ساکنان اجازه داده شود اموالشان را در اشرف و لیبرتی به فروش برسانند یا مابه ازای اموالشان را دریافت کنند و این یک ضرورت برای سرعت بخشیدن به انتقال است.

شورای امنیت ضمن قدردانی از آلبانی به‌خاطر پذیرش ساکنان، از کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد و دیگر طرفهای ذیربط بخواهد تا پروسه انتقال را تسریع کنند.

از نزدیک شدن مأموران اطلاعات رژیم ایران به لیبرتی تحت هر بهانه‌یی از جمله به بهانه خانواده، جلوگیری شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd47701f-27a7-4f1d-882b-5c6a64329dea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات