728 x 90

فساد اقتصادى,بحران اقتصادى ايران,

گزارشی از غارتگریها در شرکت پرسی ایران گاز

-

شرکت گاز ایران
شرکت گاز ایران
جمعی از کارکنان و کارگران شرکت پرسی ایران گاز از گوشه‌یی از غارتگریها و دزدیهای کلان و سیستماتیک در این شرکت، پرده برداشته‌اند.

بر اساس گزارش این جمع، میزان دزدیها در شرکت پرسی ایران گاز، تحت مدیریت یکی از مهره‌های باند روحانی به اسم حدادی سر به فلک گذاشته است. در این گزارش از جمله آمده است:
مقدمه:‌
شرکت پرسی ایران گاز از شرکتهای تجارت گاز طبیعی در ایران است. این شرکت با ۵۲ درصد از سهم بازار، بزرگترین توزیع کننده گاز مایع ایران می‌باشد. این شرکت ۵ شرکت توزیع گاز مایع، دو کارخانه تولید و تعمیر سیلندر و یک شرکت پشتیبانی و خدمات مهندسی را زیر مجموعه خود دارد.

شرکت پرسی ایران گاز در سال ۱۳۸۷ از ادغام دو شرکت «پخش گاز ایران - پرسی گاز» و «شرکت ایران گاز» به وجود آمد.

سهامداران عمدهٔ شرکت پرسی ایران گاز، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری) وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری (با ۵۰ درصد سهام و شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین) شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) مربوط به سازمان تأمین اجتماعی (با ۴۹٫۹۹ درصد سهام هستند.

اجزا باند حدادی در شرکت پرسی ایران گاز:
باند مزدور حمیدرضا حدادی در شرکت پرسی ایران گاز شامل: مدیران عملیات مالی و اداری، حراست و حسابرسی و مدیران خوزستان و هرمزگان و تبریز و روسای گازرسانی –حسابداری بازرسی، حقوقی و برخی از روسای شهرستانها هستند که باهم در این خوان یغما همدستی می‌کنند.

بعلت اشتغال خانم حدادی - از نزدیکان آخوند روحانی - در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی - بعضی از مدیران و روسای آن قسمت هم همدست باند حدادی می‌باشند.

ابعاد پشتیبانی دولتی همه‌جانبه از این باند غارتگر:
حدادی مدام به کارگران و کارکنان شرکت اعلام می‌کند که حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور پشتم هست. هرکس از این میزان دزدیها گزارشی بدهد تا مقامات رسیدگی کنند – اینکار به جایی نمی‌رسد. چون تمام گزارشات در اختیار من قرار داده می‌شود و به من (مزدور حدادی) می‌گویند که چه جوابی به این شکایات داده شود.

شرکت پرسی ایران بیش از ۵۲ درصد بازار مصرف گاز مایع کشور را به خود اختصاص داده و حدود ۲۰ شرکت را تحت پوشش خود دارد. سهامدار آن شستا، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت نفت پاسارگاد و شرکت نفت ایرانول هستند.
۱۵۰۰ نمایندگی، ۳۰۰ متصدی توزیع گاز مایع، ۴۲۰ کشنده جاده پیما و ۶۱ دستگاه مخزن دار راه‌آهن ویژه حمل گاز مایع از گستردگی شرکت پرسی ایران گاز خبر می‌دهد.

نمونه‌های غارت و چپاول شرکت:
تنها یک نمونه این دزدیها که بصورت قاچاق گاز مایع به پاکستان در سال ۹۳به‌وقوع پیوست در دوره مدیریت باندی حمیدرضا حدادی صورت گرفته است.

برخی از دزدیهای دیگر این باند:
- انتقال محموله ۱۸۳۰۰کیلوگرمی از پالایشگاه بندرعباس به مرز چابهار در خرداد ۹۳ که با هشدار کارکنان کشف شد ولی به جای دستگیری عوامل اصل، راننده دستگیر و به پرداخت جریمه نقدی مکلف می‌شود. !
- نمونه دیگر اختلاس و دزدی بستن قرارداد ساخت شیرکپسول سیلندر با شرکتی است که متعلق به مدیرعامل غارتگر قبلی شرکت و همدستی حدادی مدیریت فعلی ایجاد شده است. بر طبق این قرارداد شرکت پرسی متعهد می‌شود که تا ۱۰ سال شیرهای سیلندر را انحصارا از شرکت فوق تهیه کند.
- این شرکت در سال ۹۳ می‌بایست ۸۰ میلیارد تومان افزایش سود می‌داشت در حالیکه این رقم به‌خاطر فساد و چپاول شرکت به صفر رسید.

- قاچاق گاز از طریق مرز زاهدان به افغانستان و پاکستان بالغ بر ۴۰۰۰تن علاوه بر قاچاق گاز چابهار که به آن هم هیچگونه رسیدگی نشد. و حدادی قاچاق محموله را به گردن تأسیساتهای مردمی و نمایندگیهای چابهار انداخته است.

- به یغما بردن بیش از ۶۰۰ هزار کیلو ضایعات سیلندری در شرکت.

-دادن قراردادهای چندمیلیاردتومانی بازسازی اداره مرکزی شرکت و همین‌طور تأسیسات شادآباد به منسوبان خود بدون مناقصه

- لاپوشانی پرونده‌های فساد و تخلفات مالی در مناطق شهرکرد، ارومیه، مشهد، دشت ناز، شادآباد، صفادشت، اهواز، آبادان، ماهشهر، کرمان و شیراز

- اخراج بدون دلیل کارگران و کارکنان باسابقه قراردادی به‌منظور بهره کشی از کارگران جدید با حقوق کمتر، بدون حق بیمه و بازنشستگی.

- سپرده گذاری ۱۰ میلیارد تومان در شرکت صندوق موسوم به مهر امام رضا (ع) (در صورتی که خود شرکت صندوق تعاونی باقدمت ۳۰ ساله دارد) و برداشت 65 میلیون تومان آن به‌عنوان وام از سوی حدادی و نزدیکانش.

- دزدی در دریافت وجه اضافی از مصرف‌کنندگان بابت اضافه شارژسیلندرهای ۲۲ کیلویی و دریافت مبلغ ۲۵ کیلویی در تأسیسات اهواز و آبادان و ماهشهر و تهدید پرسنل به اخراج در صورت سؤال و کنجکاوی در مورد این غارت از مردم.

-پرداخت پاداشهای نجومی به سران باند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4251ec61-0538-4210-a6ac-7dc6c1a92a72"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات