728 x 90

اخبار يمن,اخبار اروپا,

اختلاف نظر در شورای امنیت بر سر یمن

-

شورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد
اختلاف نظر در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد بر سر نحوه صدور بیانیه در مورد شروع دوباره گفتگوهای صلح یمن در کشور کویت بالا گرفته است. مذاکرات صلح کویت میان حکومت قانونی و کودتاچیان حوثی که بیش از دو ماه است جریان دارد، بدون نتیجه مانده است.

به گزارش العربیه، یک مقام ارشد غربی گفت: انگلستان خواستار به تعویق افتادن صدور بیانیه شورای امنیت پیرامون یمن تا روز جمعه 15 ژوئیه شد تا درباره شروع دوباره گفتگوهای صلح کویت تصمیم‌گیری شود.

بنا‌ به گزارش‌ها روسیه با نحوه صدور بیانیه و منظور کردن کمیته هماهنگ‌کننده سعودی در این بیانیه مخالفت کرده است.

از سوی دیگر هیأت نمایندگی انگلستان روز سه‌شنبه بیانیه‌یی را با هماهنگی با هیأت نمایندگی آمریکا و ائتلاف عربی به رهبری سعودی تهیه کرد. نحوه تنظیم این بیانیه با مخالفت روسیه روبه‌رو شده است.

عربستان سعودی بر نقش هیأت هماهنگ‌کننده تأکید دارد زیرا این کمیته بر موضوع های مهمی مانند خروج شبه‌نظامیان از شهرها، تحویل دادن سلاح های سنگین و مبادله اسیران نظارت می‌کند. شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی که اوامر خود را از تهران می‌گیرند، با نقض قطعنامه شورای امنیت مانع از روند صلح می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b7753d3-a984-4fb6-8877-973769616057"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات