728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

انعکاسات گردهمایی بزرگ ایرانیان در رسانه‌های بین‌المللی

-

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس
اعلام برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، روز شنبه، طی تمام روز، در صفحه اول پایگاه خبری روزنامه فیگارو منتشر شد و بر اساس گزارش به‌دست ‌آمده، در معرض بازدید ۲.۵۱۸۴08نفر قرار گرفت.

فیگارو در اعلام گردهمایی بزرگ مقاومت نوشت:
گردهمایی بزرگ برای دموکراسی، برای حقوق‌بشر، علیه بنیادگرایی تحت نام مذهب و برای یک ایران آزاد. (با) هشتگ FreeIran در (سالن) بورژه (پاریس) روز شنبه 9 ژوئیه 2016

فرانس ته وه انفو – پایگاه خبری تلویزیون سراسری فرانسه:
پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران مصمم‌تر از همیشه برای تلاش جهت سرنگونی رژیم آخوندها در کشورش، کارنامه‌یی از یک سال ادارهٴ کشور بعد از توافق بر سر برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران، ارائه کرد.

در مقابل دهها هزار تن از هواداران که از اروپا، ایالات متحده، استرالیا و یا کشورهای عربی در بورژه پاریس گردهم آمده بودند، مریم رجوی تابلویی قاطع از وضعیت کشور ارائه کرد. «نه به عمامه سفید! نه به عمامه سیاه! سرنگون باد رژیم ولایت‌فقیه» .

وی گفت، بعد از توافق اتمی، «ده‌ها هیأت سیاسی و تجاری اروپایی به تهران سرازیر شدند، اما در آنجا یک رژیم بدون پول، بدون ثبات و تا بن استخوان فاسد را یافتند. اقتصاد قرار بود سرپا شود، اما بیشتر از قبل در رکود فرو رفته است، سیستم بانکی در ورشکستگی است و کارخانه‌ها یکی بعد از دیگری تعطیل می‌شوند» .

وی با شعار «نه عمامه سفید! نه عمامه سیاه! سرنگون باد رژیم ولایت‌فقیه» این شکست را هم به ولی‌فقیه خامنه‌ای و هم به جناح موسوم به «مدره» زوج روحانی-رفسنجانی، نسبت داد و دخالت‌های (رژیم) ایران در کشورهای منطقه را که «حداقل شش کشور آن روابطشان را با رژیم قطع کرده‌اند» محکوم کرد.

وی یادآورشد: «در طول امسال، بخش بزرگی از تحریم‌ها برداشته شد و صادرات نفت افزایش پیدا کرد، ولی پول در تنور جنگ در سوریه ریخته شد» .

در این محکومیت به‌طور معمول شخصیت‌های بی‌شمار خارجی شریکند اما، به‌طور فوق‌العاده امسال، یک شخصیت تراز اول (عربستان) سعودی نیز با آن موافق بود.

پرنس سعودی ترکی فیصل خواهان سرنگونی نظام به‌جا مانده از خمینی است.
در بحبوحهٴ درگیری میان (رژیم) تهران و ریاض با واسطه چندین کشور (عراق، سوریه، یمن، لبنان یا بحرین)، امیر ترکی فیصل در حالی‌که توسط هزاران مخالف ایرانی تشویق می‌شد، سخنان خود را ایراد کرد.

او به رژیم (حاکم) که توسط روحانیونی اداره می‌شود که «خیلی از رهنمون‌کردن کشور به سمت یک دموکراسی مدرن به‌ دور هستند» حمله کرد.

وی گفت: «مبارزه مشروع شما علیه رژیم خمینی به‌زودی به هدفش خواهد رسید و دیری نخواهد پایید» . وی که صحبتش توسط جمعیت که به عربی اولین شعار بهار تونس را تکرار می‌کرد «الشعب یرید اسقاط النظام» قطع شد، ادامه داد: «من هم خواهان سرنگونی رژیم هستم» .

اگر چه ترکی فیصل با مخالفان ایرانی در حمایت از قیام سوریه علیه بشار اسد شریک است ولی به‌طور نهایی جمهوری اسلامی ایران را تبدیل به دشمن خود کرد. (رژیم) تهران بلافاصله نسبت به شرکت ترکی فیصل در جلسه مجاهدین در پاریس واکنش نشان داد.


شمار شبکه‌های تلویزیونی مهم عربی که تا کنون گزارشهای گردهمایی ایران آزاد در پاریس را منتشر کرده‌اند و بازتابهای آن تا زمان تنظیم این گزارش به دست ما رسیده از یکصد شبکه تلویزیونی فراتر می‌رود.

این تلویزیونها از جمله عبارتند از: العربیه، التغییر، الشرقیه، اسکای نیوز عربی، الاخباریه، العربیه الحدث، المستقبل، الجزیره، الشرقیه نیوز، تلویزیون ابوظبی، تلویزیون ONtv لبنان و اورینت نیوز تلویزیون مقاومت سوریه.

همچنین تا کنون گزارشهای گردهمایی بزرگ مقاومت بیش ار ۹۰۰بار در روزنامه‌ها و خبرگزاریها ی عربی از جمله روزنامه‌های الشرق‌الأوسط، الحیات، السیاسه، المدینه و عکاظ عربستان، الخلیج و و البیان امارات متحده عربی و مطبوعات بسیاری دیگر از کشورهای عربی منتشر شده است.

تلویزیون العربیه:
امیر ترکی فیصل در کنفرانس اپوزیسیون ایران: مردم ایران اولین قربانی رژیم ولایت‌فقیه هستند. کشورهای اسلامی تمام عیار در کنار مردم ایران برای رسیدن به حقوق مشروعشان قرار دارند.
اپوزیسیون، رژیم تهران را به سرکوب و فرقه‌گرایی متهم می‌کند و بر سرنگونی آن تأکید می‌کند و عرب‌ها از این رژیم می‌خواهند که دخالت‌هایش را در منطقه متوقف کند.

کنفرانس سالانهٴ اپوزیسیون ایران امروز در پاریس کار خود را با حضور شخصیت‌های سیاسی بین‌المللی و عربی و با شرکت دهها هزار نفر از هواداران اپوزیسیون ایران شروع کرد. کنفرانس به مدت دو روز ادامه خواهد داشت و گروه‌های ایرانی که از سراسر جهان گردهم آمده‌اند ارزیابی خودشان را در مورد موضوعات مختلف از جمله پرونده سرکوب آزادی‌های عمومی در ایران و تحولات آیندهٴ ایران در پرتو گسترش جنبش اعتراضات مردمی در استانها و شهرهای ایران ارائه خواهند داد.

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران گفت: بعد از روی کارآمدن حسن روحانی، محدودیتها برای مردم ایران بیشتر شده است و خاطرنشان کرد که اهل سنت بیش از گذشته در معرض سرکوب قرار می‌گیرند. وی تأکید کرد که راه‌حل در سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه است.

کارگران ایران می‌گویند که دولت روحانی طرح‌های امنیتی بیشتری نسبت به قبل اعمال کرده است، هنرمندان می‌گویند، میزان محدودیتها و آزار و اذیتها طی سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است، هموطنان کرد و عرب و بلوچ و پیروان ادیان مختلف به‌ویژه سنی‌ها می‌گویند که آنها بیشتر از قبل مورد سرکوب و تبعیض قرار می‌گیرند که از بحرانهای اهواز شروع می‌شود و تا بمباران روستاهای کردستان ادامه دارد. هر دو جناح در رژیم در رسیدن به راه‌حلی برای بقای رژیم شکست خورده‌اند. حرف مردم ایران این است، نه به عمامه سیاه و نه به عمامه سفید، رژیم ولایت‌فقیه باید سرنگون شود.

مجری: رجوی گفت، رژیم ایران برای پوشاندن عقب‌نشینی‌اش از تولید بمب اتمی، به قتل و کشتار روی آورده است تا رژیم بشار اسد را حفظ کند.

سال (1390) 2011، در اواخر دورهٴ حکومت احمدی‌نژاد، خامنه‌ای وضعیت رژیم خود را در خطر می‌دید و برای نجات آن، از طریق طرف هایی در منطقه به آمریکا روی آورد... ..

مجری: امیر ترکی فیصل وزیر اطلاعات پیشین عربستان سعودی در خلال سخنرانی‌اش در کنفرانس اپوزیسیون ایران تأکید کرد که کشورهای اسلامی تمام‌عیار در کنار مردم ایران برای رسیدن به حقوق مشروع شان قرار دارند. وی همراه با شرکت کنندگان در گردهمایی شعارهایی که به سرنگونی رژیم فرا می‌خواند شعار داد و تأکید کرد که مبارزه مردم ایران به‌زودی و نه دیر محقق خواهد شد.

مبارزه قانونی و مشروع شما علیه رژیم خمینی، به هدف نهایی خودش خواهد رسید، به‌زودی و نه دیر. و من هم خواهان سرنگونی رژیم هستم.
امیر ترکی فیصل گفت، مردم ایران اولین قربانی رژیم ولایت‌فقیه در ایران هستند...

خمینی تلاش کرد، نقش ولی‌فقیه را نه تنها در ایران بلکه در کل امت اسلامی ایفا کند و خود مردم ایران اولین قربانی خمینی بودند. به‌رغم سیاست خارجی مداخله‌جویانه‌یی که داشت؛ این وضعیت تنها علیه فعالان سیاسی و اپوزیسیون و مخالفان عقاید سلطله‌جویانه و استبدادی نبود، بلکه همهٴ گروه‌های قومی مثل کردها و عرب‌ها و آذریها و ترکمن و بلوچ و گروه‌های دینی مثل اهل سنت و اسماعیلی‌ها و بهایی‌ها و مسیحیان و یهودیان را نیز در برمی‌گرفت.

مجری: صالح القلاب وزیر تبلیغات پیشین اردن در افتتاحیه کنفرانس اپوزیسیون ایران گفت: رژیم ایران، انقلاب ایران را از مردم ربود و اقدام به قتل و شکنجه کرد و از شبه‌نظامیانی که هرج و مرج و تروریسم را در خارج گسترش می‌دهند، با اموال مردم ایران حمایت کرده است.

این انقلاب را از مجاهدین ربودند و آن‌را از مردم ایران ربودند و آن‌را به گروه‌های قاتل تبدیل کردند؛ مانند قاسم سلیمانی که در عراق و سوریه و یمن و لبنان کشتار می‌کند، چرا از دارایی‌های ایران، در سوریه و عراق هزینه می‌کنی؟ در سوریه و عراق هزینه می‌کنی؟ و به حسن نصرالله و حزب‌الله و داعش و یمن داده می‌شود؟ و برای داعش هزینه می‌کنی؟

چرا دارایی‌های مردم ایران این‌گونه صرف می‌شود؟ اینها همه دارایی‌های شماست که باید در دانشگاهها و مدارس و آیندهٴ ایران شکوفا مصرف شود. این اموال مربوط به آیندهٴ ایران است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c898e186-a446-4354-8652-bf0f6412676c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات