728 x 90

اخبار اعتراضى,

چندین تجمع اعتراضی و اعتصاب و مقابله با مأموران حکومتی در تهران

-

 -
-
تجمع، اعتصاب و اعتراض کارکنان بخشهای مختلف شرکت راه‌آهن تهران
صبح روز چهارشنبه 23تیر 1395ساعت 9، بار دیگر کارکنان شرکت راه‌آهن ایران در چندین بخش به‌دلیل پرداخت نشدن معوقاتشان، دست به اعتراض زدند. بنا‌ به گزارش دریافتی از کارکنان راه‌آهن، مهمانداران شرکت راه‌آهن از ساعت 8 در ایستگاه راه‌آهن تهران حضور یافته و اعلام اعتصاب کردند و این اقدام با واکنش مقامات راه آهن روبه‌رو شد و خواستار لغو اعتصاب شدند.
همچنین از ساعت 9، کارکنان بخش نظافت و خدمات ایستگاه که طرف قرارداد شرکت راه‌آهن می‌باشند نیز اعلام اعتصاب کرده و همراه با کارکنان تأسیسات و دیگر کارکنان در بخشهای خطوط حرکت قطارها، به جمع اعتصاب کننده‌ها پیوستند.

کارکنان بخش نظافت و همچنین بخش خطوط و داخلی قطارها، نزدیک به 5ماه حقوق معوقه دارند که اقدامی برای پرداخت آن نشده و تنها وعده‌هایی در اعتراضات قبلی به آنها داده شد ولی به آن عمل نشده است، ضمن این‌که آنها نسبت به قراردادهای کاری‌شان و موقتی بودن بسیاری از کارکنان ناراضی هستند.
گفتنی است که این اعتراضها بصورت خودجوش بوده است و در صحنه هماهنگ شده است.
این اعتراضات که باعث تأخیر در حرکت برخی از قطارها شد، پس از گذشت یک ساعت، با رسیدگی فوری و شتابزده مقامات حکومتی روبه‌رو شد.

اعتصاب کسبه راسته میدان توپخانه تهران
 
صبح روز چهارشنبه 23تیر 1395 از ساعت 10 صبح، کسبه صنف لوازم الکتریکی و صنف کنسول و بازیهای رایانه‌یی در میدان توپخانه تهران در اعتراض به افزایش روزافزون مالیاتها، دست به اعتراض و اعتصاب زده و مغازه‌ها را بستند. بنا‌ به گزارش این کسبه، علت این اقدام آنها، دست به‌سر کردن و عدم رسیدگی به اعتراض کسبه صنف لوازم الکتریکی در این میدان و لاله‌زار بوده که طی نامه‌یی به سازمان مالیات، نسبت به افزایش مالیات واردات اجناسشان در بازار راکد ایران اعتراض کرده بودند ولی توجهی به‌درخواست آنها نشده بود.
از سوی دیگر، کسبه بخش کنسول‌های بازی و تجهیزات آن که تعداد مغازه‌های بیشتری را در این میدان به خود اختصاص داده‌اند نیز نسبت به اخاذیها و اجبارات سازمانهای حکومتی و نظارتی اعتراض داشتند و اظهار داشتند که از سرکشیهای متعدد مأموران به مغازه‌ها و برهم ریختن مغازه‌ها و بی‌آبرو کردن کسبه، خسته شده‌اند.
به گفته کسبه، تمام این اقدامات سازمانها، نوعی خودنمایی برای اعلام حمایت از تولید داخلی است، اما چه فایده که در کنار این حمایتهای لفظی حکومت، تولیدکنندگان داخلی در زمینه لوازم الکتریکی در حال ورشکستگی می‌باشند. اعتصاب این کسبه تا ظهر ادامه داشت.

مقابله کسبه میدان میوه تهران با مقامات حکومتی
صبح روز چهارشنبه 23تیر 1395ساعت 8، عده‌یی از مقامات سازمانی حکومت بهمراه مأموران تعزیرات و نیروی انتظامی، جهت کنترل روزافزون کسبه وارد میدان میوه و تره‌بار مرکزی تهران شدند که با مقابله و اعتراض از سوی کسبه روبه‌رو شدند. بنا‌ به گزارش یکی از کسبه این میدان، مطابق ابلاغیه سازمان، تمامی غرفه‌ها باید دارای 3 کارمند باشند که یکی مالک، یکی حسابدار و دیگر کارگر فروش مغازه هست و همچنین برای هر غرفه، تنها یک انبار مجاز می‌باشد و بقیه پلمپ خواهد شد...
اما کسبه زیر بار این اجبار که بصورت قانون توسط حکومت در آمده نرفتند.

کسبه می‌گویند با این کار، بسیاری از کارگرهای آنها باید بیکار شوند و غرفه‌های بزرگ نیز که محصولات بیشتری دارند، با معضل بزرگی روبه‌رو خواهند شد. همچنین به‌دلیل هجمه بارهای ورودی برای برخی از بازاریها، نیاز به انبار کمکی می‌باشد...
کسبه اعلام داشتند که در صورت مقابله بیشتر سازمان با آنها، اعتصاب و تحصن می‌کنند.

درگیری کسبه ناصر خسرو تهران با مأموران تعزیراتی
صبح روز چهارشنبه 23تیر 1395ساعت ۹:۳۰، مأموران انتظامی و تعزیرات تهران با ورود به بازار مکمل‌های دارویی و کوچه‌های مخفی ناصرخسرو که انبار این مکملها می‌باشد، به بهانه مقابله با جنسهای قاچاق، علیه بازاریان مزاحمت ایجاد کردند که این موضوع با اعتراض شدید کسبه مواجه شد.
بنا‌ به گزارش شاهد عینی، مأموران کرکره فلزی پاساژ مکملها در بازار مروی را پایین کشیدند و به نوعی کسبه را زندانی کردند و به تک‌تک مغازه‌هایی که در مراجعات قبلی بسته بودند، یورش بردند و این در حالی بود که بسیاری از کسبه پشت میله‌های بسته پاساژ گیر افتاده بودند و قصد ورود داشتند.
اما در پی ورود به انبارهای کسبه آنها دست به اعتراض زدند و با مأموران انتظامی درگیر شدند که در این درگیری و زد و خورد که نیروی انتظامی از شوکر استفاده کرد 2تن از کسبه دستگیر شدند.
گفتنی است که چند تن نیز به‌دلیل تصویربرداری از این اقدامات وحشیانه مأموران حکومت، بازداشت موقت شدند و پس از دریافت دوربین و گوشی هایشان، آزاد گشتند...
یک مغازه و انبار در بازار پلمپ شد و 2 مأمور نیز با مصدومیت، راهی درمانگاه شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6507274-cb36-4aa8-b9a2-f313dbcb53ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات