728 x 90

اخبار اعتراضى,

اعتراض و اعتصاب کارگران واگن سازی مترو تهران، مخابرات گیلان و دانشجویان کاشان

-

 -
-

تهران - اعتصاب کارکنان واگن سازی مترو تهران

در ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 22 تیر 1395، کارکنان شرکت واگن سازی تهران، به‌دلیل پرداخت نشدن حقوقشان و بلاتکلیفی قرارداد کار، دست به اعتصاب زدند.
4ماه از حقوق کارکنان این قسمت پرداخت نشده و کارفرما نبود بودجه کافی از طرف شهرداری را بهانه می‌کند. کارکنان کارخانهٴ واگن سازی خواهان قرارداد مستقیم و حذف شرکتهای واسط هستند. آنان می‌گویند کار این کارخانه اخص دولت است و باید هم دولت ما را استخدام کند. این میان شرکتهای واسط چه کاره اند؟

در زمان این اعتصاب که تا ساعت 11 ادامه داشت به‌دلیل نبود کارکنان بخش تعمیرات و رسیدگی نشدن به واگنها، تعداد قطارهای مترو تهران کاهش پیدا کرده است و منجر به تماسهای مکرر مقامات مترو شده است.

رشت - تجمع کارگران معترض در مقابل اداره مخابرات استان گیلان

در ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 22 تیر 1395، جمعی از کارگران شرکت مخابرات استان گیلان که در منطقه رشت و دیگر نقاط استان مشغول هستند، به‌نمایندگی از دیگر کارگران پیمانی، مقابل مخابرات استان گیلان تجمع کردند. سه ماه حقوق پرداخت نشده، کمبود میزان حقوق دریافتی، قرارداد موقت کاری که منجر به تعدیل نزدیک به 30 تن از همکاران آنها در ابتدای امسال شد و همچنین نگرانی از اخراج و بیکاری، عوامل اعتراض این کارگرها مقابل مخابرات گیلان بود. کارگران، به‌دلیل قرارداد موقت از بیمه حین کار محروم هستند، همچنین آنان از بیمه بیکاری و تأمین اجتماعی محروم هستند و بدین ترتیب سوابق بیمه نیز برای آنها ثبت نمی‌شود.

 

کاشان - تجمع دانشجویان دانشگاه‌های کاشان مقابل اداره ارشاد


ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 22 تیر 1395 بیش از 100 تن از دانشجویان و محققان و نخبگان دانشگاهی در کاشان از دانشگاه‌های مختلف این شهر، مقابل ساختمان اداری ارشاد در منطقه آران و بیدگل تجمع کردند. دانشگاه علوم پزشکی این شهر، بسیاری از طرفها و مقالات و نظریه‌های علمی دانشجوها که به ثبت در دانشگاه رسیده و جزو بایگانی دانشگاه می‌باشد، با درخواست نویسندگانش برای چاپ و تبدیل شدن به کتاب و یا چاپ در مجلات ارائه شده که با مخالفت وزارت ارشاد و کانون علمی این وزارتخانه در دانشگاه روبه‌رو شده!

دانشجویان معترض گفتند هزینه بسیاری از این مقالات و تحقیقات به‌دلیل نبود هزینه کافی توسط دانشجوها، توسط دانشگاه تقبل شده و جزو مقالات دانشگاه ارائه می‌گردد و این اقدامی است که در تمام جهان اتفاق می‌افتد، اما حالا ارشاد با آن مخالفت کرده و اجازه چاپ رسمی و خروجی از دانشگاه را نداده!.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75b45609-89cd-4189-a6c4-d1db19a8eca2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات