728 x 90

اخبار اعتراضى,اخبار دانشجویی,

تهران - دو رشته اعتراض و درگیری دانشجویان/ قم - گوشمالی نیروی انتظامی

-

 -
-

تهران ـ درگیریهای دانشجویی در دانشگاه تهران و امیرکبیر

در ساعت 9صبح روز یکشنبه 20تیر 1395، در پی اقدامات سرکوبگرانه و اهانت‌آمیز از سوی بسیجیها در دانشگاه تهران، دانشجویان دانشگاه تهران در حیاط دانشگاه تجمع کرده و علیه بسیجیها شعار "دانشگاه را رها کن" سر داده و خواهان اخراج بسیجیها شدند.
در روزهای گذشته جلساتی در دانشگاه برای بسیجیها برگزار شد که در آنها بسیجیها نسبت به فتوای جدید آخوندها در قم (از جمله آخوند مکارم) مبنی بر آزادی برداشتن حجاب در خارج از کشور با توجه به صلاح‌دید قانونی کشور مورد نظر برای دانشجویان دختر، واکنش نشان داده و اعتراض کردند و خواهان بیانیه دادن دانشگاه و موضع‌گیری علیه این فتوا شدند.
 
در دانشگاه امیرکبیر و پلی‌تکنیک نیز تبلیغات و برگه‌هایی از زبان دانشجویان دانشگاه توسط بسیجیها به دیوارهای دانشگاه نصب شده و از زبان دانشجویان، اعلام اعتراض به این فتوا شده است. جعل امضا و صدور بیانیه به اسم تمامی دانشجویان واکنش دانشجویان غیربسیجی را به همراه داشت.
پس از گذشت کمتر از 30دقیقه از تجمع دانشجویان در دانشگاه تهران، حراست دانشگاه دانشجویان را پراکنده کرد.

تهران - تجمع جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر در اعتراض به مصادره زمین دانشگاه توسط شهرداری

ساعت 12 صبح روز یکشنبه 20تیر 1395 به‌دنبال فراخوان قبلی، جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران برای اعتراض به مصادره بخشی از زمین این دانشگاه توسط شهرداری در مقابل پردیس باغ ملی این دانشگاه در خیابان سخایی، تجمع اعتراضی به‌پا کردند.
 
برگه‌ی کاریکاتور پاسدار قالیباف شهردار تهران توسط مأموران از دست دانشجویان جمع‌آوری شد.
دانشجویان نسبت به مصادره زمینهای دانشگاه که در چند سال گذشته از ساختمان ارتش در مجاورت این دانشگاه خریداری شده و به این دانشگاه واگذار شده، معترض هستند.
 

قم ـ اعتراض مردمی به حضور مأموران ارشاد در قم

در ساعت 21شنبه شب 19تیر 1395، جمعی از مردم قم اطراف خودروی وَن نیروی انتظامی تجمع کرده و نسبت به دستگیری زنان توسط آنها به بهانه‌های آخوند‌ساخته در طرح امنیت اخلاقی، اعتراض و با مأموران درگیر شدند.
نیروی سرکوبگر انتظامی در خیابان طالقانی نیز، قصد دستگیری زنان را داشتند که با مقابله و اعتراض مردم مواجه شدند و همراهان زنان، با مأموران درگیر شدند و پس از استفاده مأموران از شوکرهای دستی، مردم هم به کمک خانواده‌های درگیر آمدند. در این درگیری جوانان یکی از شوکرهای مزدوران را از دستشان درآوردند. مزدوران سراسیمه دست به عقب‌نشینی زدند و موقع گریز از صحنه با ماشین، مردم آنها را هو کرده و با مشت و لگد خساراتی به خودروهای آنها وارد کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/159822b3-a5a8-4859-a3d0-af7f6e399226"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات