728 x 90

آوارگان سورى,

مراسم عید پناهندگان سوری در سوئد

-

پناهجویان سوری در سوئد
پناهجویان سوری در سوئد
شهروندان سوری مقیم سوئد همراه با کودکانشان تلاش می‌کنند با فرا رسیدن عید سعید فطر فضای این عید را همراه با شادی و سرور ایجاد کنند، اما آنها یک آرزو دارند؛ بازگشت به میهن اسیرشان آن روز که رها و آزاد باشد:
شهروندان سوری با فعالیتهایی که در خارج سوریه انجام می‌دهند تلاش می‌کنند فضای غم و درد و رنجی که جنگ در کشورشان بر روی کودکان ایجاد کرده برطرف کنند.

در این رابطه گروهی از جوانان از ملیتهای مختلف در چنین فعالیتها شرکت می‌کنند.

یکی از دست‌اندرکاران: ما گروهی از جوانان هستیم. هر سال چنین جشنهای کوچکی را به‌مناسبت عید فطر یا عید قربان برگزار می‌کنیم. برای این‌که بچه‌ها خوشحال شوند و مقداری شرایطی که در سوریه وجود دارد را فراموش کنند و مقداری خوشحال باشند.

یک خانم: ما این‌جا در سوئد دنبال شادی بچه‌ها در روزهای عید هستیم و تلاش می‌کنیم تا این‌که شرایط سخت کشورمان روی آنها تاثیر نگذارد.

امیدوارم که عید آینده در کشورمان باشیم.

در این‌جا هر قدر که در راحتی و خوشحالی باشیم هرگز به پای کشورمان سوریه نمی‌رسد.

آرزوی بازگشت به سوریه، پایان جنگ و دیدار با دوستان و اقوام و عزیزان آرزوی مشترکی است که در میان سوریهای شرکت کننده در مراسم عید وجود دارد.

یک دختر: انشاءالله سال آینده به سوریه برگردیم، جنگ تمام شود. همه ما به سوریه برگردیم و همه در عید به دید و بازدید هم برویم و خوشحال باشیم. انشاءالله همیشه در سلامتی باشید

یک دختر: امیدوارم که در عید سال آینده در سوریه باشم. درسته که این‌جا در سوئد خوشحال هستیم و عید می‌گیریم ولی در سوریه بهتره چونکه دوستانمون و اقواممون رو می‌بینیم و خوشحالی مون بیشتر از سوئده.

یک دختر: من سوریه رو دوست دارم. امیدوارم که به سوریه برگردم و عید رو در سوریه جشن بگیریم. عید شما مبارک.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce9bd46e-80ce-476d-b0cd-2cdfe352dd77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات