728 x 90

درگذشت پدر مجاهد علی پوراقبالی هوادار و پشتیبان دیرین مجاهدین

درگذشت پدر مجاهد علی‌ پوراقبالی
درگذشت پدر مجاهد علی‌ پوراقبالی

با کمال تأسف با خبر شدیم که پدر مجاهد علی پوراقبالی که از سال ۵۷ به مدت ۴۵سال همراه و پشتیبان مجاهدین بود روز یکشنبه ۲۸مرداد ۱۴۰۳ در ۸۷سالگی در یکی از بیمارستانهای تهران، به‌علت بیماری درگذشت. او پدر مجاهد شهید غلامرضا پوراقبالی بود که در سال ۶۹ در مسیر پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی ایران در اشرف دستگیر و توسط دژخیمان خامنه‌ای اعدام شد.

علی پوراقبالی متولد سال ۱۳۱۶ در همدان و تکنسین رادیولوژی بود. پس از انقلاب ضدسلطنتی به هواداری از مجاهدین برخاست. و از جمله خانه‌اش را در اختیار مجاهدین قرار داده بود. به همین دلیل بارها در سال ۶۰ اوباش خمینی به منزلش حمله کردند. سال۶۰ وقتی به منزلش حمله کرده بودند برای حفظ فرزندان مجاهدش خانه دیگری اجاره کرد و در اختیار فرزندان مجاهدش قرار داد.

وی همیشه می‌گفت خمینی و پاسدارانش از مغولها بدتر هستند. مدتها برای ملاقات با فرزندش غلامرضا به پشت درب زندان اوین می‌رفت و هر بار بعد از دیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی می‌گفت ما قیمتی نداده‌ایم بعضی از آنها تا ۴فرزندشان شهید شده‌اند. در سال ۸۲ تا سال ۸۵ پنج بار برای دیدار فرزندانش به اشرف۱ آمد. او از هر فرصتی برای کمک به مجاهدین استفاده می‌کرد. از آنجایی که متخصص در امر رادیولوژی بود برای راه‌اندازی رادیولوژی در اشرف ۱ از هر گونه کمکی فروگذار نکرد و هر بار خواستار ماندن در اشرف۱ و پوشیدن لباس ارتش آزادیبخش بود.

درگذشت پدر مجاهد علی پوراقبالی را به یاران و بستگان او به‌ویژه فرزندان مجاهدش در اشرف۳ تسلیت می‌گوییم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7612e950-5c05-4009-90f4-0b30125238c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات