728 x 90

تسليحات,

سرویس اطلاعات آلمان: رژیم ایران در پی دستیابی به فناوری هسته‌یی و موشکی است

-

سرویس اطلاعات آلمان رژیم ایران در پی دستیابی به فناوری هسته‌یی و موشکی است
سرویس اطلاعات آلمان رژیم ایران در پی دستیابی به فناوری هسته‌یی و موشکی است
روزنامه آلگماینر گزارش داد: سرویس اطلاعات داخلی آلمان هشدار داد رژیم ایران تلاش برای به دست آوردن تجهیزاتی که در برنامه هسته‌یی کاربرد دارند را افزایش داده است. در این گزارش که با استناد به اطلاعات سالانه دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان (BFV) تنظیم شده اعلام شده است که رژیم ایران برای دستیابی به مواد غیرقانونی در آلمان مبادرت کرده و این اقدام به‌ویژه به موادی که در فناوری هسته‌یی به‌کار می‌رود مربوط می‌شود. در این گزارش همچنین به تلاشهای رژیم ایران برای توسعهٴ موشکی نیز اشاره شده است.

آلگماینر نوشت که دو تن از کارشناسان آمریکایی ایرانی‌تبار در این مورد گفته‌اند رژیم ایران در پی توافق هسته‌یی جسورتر هم شده است.

خاطر نشان می‌شود «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز گذشته در سخنانی در پارلمان این کشور گفت که اقدامات رژیم ایران به‌وضوح نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در ارتباط با برنامه هسته‌یی رژیم ایران هستند.

پیش از این در روز 16 تیر خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود دو مقام بلندپایه آلمان به فاصله یک هفته با استناد به اطلاعات سازمان امنیت داخلی این کشور، رژیم ایران را متهم کردند که به‌رغم تعهداتی که برای پایان دادن به تحریم‌های بین‌المللی سپرده است، هم‌چنان برای دسترسی به فن‌آوری تولید سلاحهای کشتار جمعی تلاش می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/226aeb34-cb81-46ed-889f-a7073f846fe8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات