728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

شبکه خبری ۲۴ امارات: مریم رجوی در میان جمعیت هوادار خود در پاریس

-

گردهمايي بزرگ  مقاومت ايران در پاريس - آرشيو
گردهمايي بزرگ مقاومت ايران در پاريس - آرشيو
شبکه خبری 24 امارات روز چهارشنبه 16تیر با عنوان ”ایران در میان دو دیدگاه“ نوشت: «طی چند روز آینده مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در میان جمعیت هوادار خود در پاریس خواهد ایستاد و سخنرانی خواهد کرد. این سخنرانی معمولاً تنها به بحث در مورد ریشه بحرانهای کشورش خلاصه نمی‌شود، بلکه تلاش می‌شود که وضعیت و تحولات مورد بررسی قرار گیرد و راههای برون‌رفت و عبور از آن گفته شود.

هرساله مریم رجوی در ایران حوادث را متراکم می‌یابد که نیاز به سخن طولانی دارد، تا انگیزه هواداران خود که از تمام قاره اروپا آمده‌اند را برانگیزد، سخنان او در پایتخت‌ها و مراکز بین‌المللی و منطقه‌یی که امور ایران را دنبال می‌کنند انعکاس پیدا می‌کند.

پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، امسال نمی‌تواند از سه موضوع که به‌خاطر جنگ باندهای حاکم، ایران را بحرانی کرده و منطقه و جهان را به‌ دور خود می‌چرخاند چشم‌پوشی کند.

اولین نکته گذشت سه سال از ریاست‌جمهوری حسن روحانی است بدون این‌که کمترین اصلاحات سیاسی که به آن وعده داده بود انجام داده باشد و بر اساس آن امتحان شده و چیز بزرگی از خود به جا گذاشت که همانا تغییر رژیم از داخل آن مشکل است.

دومین نکته گذشت یک سال از توافقنامه معروف ”توافقنامه هسته‌یی ”است که با امضای آن بحران اعتمادسازی میان رژیم ایران و جامعه جهانی پایان نگرفت و اوضاع اقتصادی و معیشتی در کشور بهبود پیدا نکرد.

نکته سومی که رجوی در جشنواره سالانه اپوزیسیون ایران نمی‌تواند از آن بگذرد یا بصورت گذرا به آن بپردازد دست داشتن رژیم ایران در شعله‌ور کردن جنگهای فرقه‌یی است که سالهاست منطقه شاهد آن است.

بر اساس دیدگاه رجوی و هوادارانش این سه موضوع با هم ارتباط دارند و معتقدند که رژیم آخوندها تلاش می‌کند از سستی و ضعف خود و جنگ باندی خویش بپرد در همان حال با گسترش دادن محدوده جنگ در منطقه دنبال نقش بیشتری در منطقه باشد.

این دیدگاه با پرداختن به ضرورتهای حل بحرانهای داخلی ایران برای پایان دادن به جنگهای منطقه و انتخاب راه‌حل سوم که با ایجاد تغییر دموکراتیک در ایران نوید می‌دهد پایان می‌یابد» .

شبکه خبری 24امارات در قسمت پایان افزود: «امسال مطرح کردن گزینه مریم رجوی با اعترافهای جدید بعضی از سران رژیم ایران در رابطه با اوضاع همراه است، به‌طوری‌که ناطق نوری مشاور علی خامنه‌ای برای نظارت بر فساد از ناکامیهای پروژه انقلاب اسلامی توصیف جدیدی کرد و اشاره کرد که مسیر چهار دهه رژیم رو به قهقرا است و به‌عنوان یک الگوی حکومتی اکنون در حال متلاشی شدن است.

تصمیم‌گیرندگان سیاسی در قم و تهران درک می‌کنند که شکست در حل بحرانهای داخلی با صدور آنها به خارج و به بن‌بست رسیدن اصلاحات داخلی با حل بحرانهای منطقه‌یی و تغییر دموکراتیک در داخل ایران مواجه می‌شود.

سران رژیم مجدداً با واقعیتی روبه‌رو شدند که ماراتون بحرانها که از زمان به‌دست گرفتن قدرت تا متلاشی شدن تاثیر‌گذاری شعارهای به‌کار گرفته شده توسط حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران برای رسیدن به حاکمیت شروع شده است» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce122382-b049-4782-b611-c724d2f7920f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات