728 x 90

اخبار عراق,اخبار اروپا,

تونی بلر ضمن اشتباه خواندن جنگ۲۰۰۳ عراق و شرایطی که در منطقه به‌وجود آورد، عذرخواهی کرد

-

تونی بلر
تونی بلر
نخست وزیر پیشین انگلستان درباره پیدایش گروه تروریستی داعش گفت: ”برخی شواهد و دلائل به خوبی بیانگر ارتباط میان پیدایش گروه داعش و جنگ سال 2003 عراق است“.
تونی بلر که با سی.ان.ان مصاحبه می‌کرد گفت: ”می خواهم به‌خاطر اشتباهات گذشته عذرخواهی کنم و بگویم اطلاعاتی که ما در این زمینه دریافت کردیم نادرست بود؛ زیرا ما حتی در صورت اقدام صدام حسین در استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مردم کشور خود و دیگران، تصورات درستی از آن نداشتیم“.

وی همچنین اضافه کرد: ”همچنین از دیگر اشتباهات مربوط به برنامه‌ریزی و تأکید بر روشهای نادرستی که پس از سقوط رژیم عراق اتخاذ شد نیز عذرخواهی می‌کنم“.

بلر مسئولیت وضعیت کنونی منطقه را متوجه آمریکا و متحدانش دانست و تصریح کرد: ”طبیعتاً نمی‌توان گفت کسانی که سال 2003 در نابود کردن رژیم صدام حسین دست داشتند، مسئولیتی در وضعیت سال 2015 ندارند“.

این در حالی است که بلر 2004 در مجلس انگلستان گفته بود هرگز به‌خاطر جنگ عراق عذرخواهی نخواهم کرد؛ زیرا بر این باور هستم که تصمیم درستی بوده است.

وی همچنین در سال 2007 با بیان این جمله ”معتقدم نباید برای اقدامات خود در عراق معذرت خواهی کنیم“ مخالفت خود را با عذرخواهی تکرار کرده بود.

لازم به توضیح است که بعد از جنگ 2003 عراق بود که دست رژیم ولایت‌فقیه در دخالتهایش در عراق و منطقه باز شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aad16ba7-9218-4929-870c-4fdda842b6ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات