728 x 90

آلودگی هوا,

ریزگردها مهمان ناخوانده مردم کرمانشاه و ایلام

-

ریزگردها مهمان ناخوانده مردم کرمانشاه و ایلام
ریزگردها مهمان ناخوانده مردم کرمانشاه و ایلام
ریزگردها باز هم مردم کرمانشاه را از نفس انداخته و صدای گلوی گرفته آنها به گوش کارگزاران بی‌کفایت رژیم نمی‌رسد و راهی جز سازگاری ندارند اما این بار تنها انتخاب خانه‌نشینی برای مردم باقی مانده است.

زن سالخورده‌ای که به سختی نفس می‌کشید گفت: ”پزشکان به‌دلیل مشکلات قلبی حضور من را در بیرون منزل منع کرده‌اند اما این هوا در استان کرمانشاه تازگی ندارد و نمی‌توانم تمام کارهای خود را به دیگران بسپارم“.

وی افزود: ”مشکلات شهری بسیاری در کرمانشاه وجود دارد که بی‌توجهی مسئولان و گذر زمان آن را برای مردم عادی کرده است اما این گرد و غبار از فعالیتهای روزمره مردم جلوگیری می‌کند و غیرقابل تحمل است“.

فرد دیگری که شغل خود را کارمند عنوان کرد گفت: ”وجود گرد و غبار سبب بی‌رمقی و کاهش انگیزه مردم برای فعالیتهای روزانه و کسب درآمد می‌شود به‌طوری که امروز با وجود تأخیر در ساعت کار اداری دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی هم‌چون تاکسی به سختی امکان‌پذیر بود“.

. .

وی همچنین اضافه کرد: ”این ریزگردها روز به روز در حال افزایش است و این در حالی است که مسئولان توجه خود را به مسائل پیش پا افتاده که نتایج قابل توجهی هم ندارند جلب کرده‌اند“.

ایلام: شدت ریزگردهای ایلام به ۱۵ برابر حد مجاز رسید
در استان ایلام میزان غلظت گرد و غبار در هوای مرکز استان ۹ برابر و مهران و دهلران پنج برابر حد مجاز است، این میزان در شهرستان ایوان ۱۵ برابر حد مجاز قرار دارد.

طبق گفته هواشناسی استان ایلام، این توده گرد و خاک که از طرف بیابانهای عراق از صبح دیروز وارد استان شده تا دو روز دیگر در هوای استان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4542d1a-4982-4b84-8e50-11590e4d1267"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات