728 x 90

فساد اقتصادى,بحران اقتصادى ايران,

برگهایی از یک کارنامه؛ ادعاها و واقعیتهای حسن روحانی

-

آخوند روحانی
آخوند روحانی
سه سال از روی کار آمدن حسن روحانی گذشته. در این سه سال مردم ایران از او انبوهی وعده شنیدند.

ابتدا نمونه‌هایی از ادعاها و وعده‌های حسن روحانی را ببینید:
روحانی در اولین گفتگوی تلویزیونی در 19شهریور92 گفت:
«این دولت، دولت پاسخگو خواهد بود و گزارش‌هایش بر مبنای تبلیغات نیست».

در 17اردیبهشت92 در پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی گفت: «اگر رئیس‌جمهور شوم «منشور حقوق شهروندی» را تبیین و تصویب می‌کنم. در این حقوق شهروندی، هر ایرانی با سایرین برابر خواهد بود».

در تاریخ ٩٢/٣/١٨ در همایش موسوم به "تدبیر و امید" در ورزشگاه موسوم به شهید شیرودی در تهران گفت: «چرا زندانی سیاسی؟ کاری کنیم همهٴ زندانیان آزاد شوند. ... در حقوق شهروندی زن و مرد یکسانند. در حقوق شهروندی کرد و فارس و ترک و بلوچ و ترکمن و عرب برابرند. آنان که بخاطر اظهارنظر از دانشگاه کنار گذاشته شده‌اند باید برگردند. ... ... ... .. »

در برنامه‌ی موسوم به انتخاب ایرانی در شبکهٴ جام جم رژیم در 9خرداد 92گفت: «آزادی بیان آزادی بیان، آزادی نقد، فعالیت اونهایی که نظر مخالف دارند، اساساً امکانپذیر نیست کشوری به رشد و توسعه‌ی خودش دست پیدا کنه بدون این‌که درش آزادی بیان و نقد باشه. »

و در برنامه با دوربین سیما در تلویزیون رژیم گفت:
«در برنامه‌ی مدون من علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی اجتماعی سیاست داخلی سیاست خارجی و امور فرهنگی برنامه‌ی کوتاه‌مدت یکماهه و صد روزه وجود دارد ما می‌توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم».

حالا در زمینه‌های مختلف نگاهی به چند برگ از کتاب کارنامه ‌این آخوند بیندازیم:
1ـ اشتغال
سه سال پیش روحانی در ششم خرداد 92 در گفتگوی ویژه در شبکهٴ 2 تلویزیون رژیم گفت:
«مشکلات و موانع تولید با یک تدبیر قابل حل است، ... .. اکنون بیش از 41هزار واحد صنعتی نیمه‌تمام در کشور داریم که با مبلغ بالغ بر 34هزار میلیارد تومان این واحدها کامل می‌شوند و می‌توانند زمینه‌ساز اشتغال برای 499هزار نفر شوند» .

چنان که دیدید روحانی در خرداد 92 می‌گفت اگر بتواند 34هزار میلیارد تومان منابع داشته باشد، 41هزار واحد صنعتی نیمه تمام را راه می‌اندازد و زمینه اشتغال 499هزار را فراهم می‌کند. الآن که ما در خرداد 95 هستیم، می‌دانیم که دولت او از سال 92 تا امروز مجموعاً 77هزار میلیاردتومان اضافه بر مالیات 40هزار میلیارد تومانی سالانه دریافت کرده. اما نه تنها آن واحدها به‌کار نیفتادند بلکه ببینیم نتیجه چه شده؟ :
21خرداد 95: ابراهیم رزاقی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی که با خبرگزاری سپاه پاسدارن موسوم به فارس مصاحبه می‌کرد گفت: «امروز 15 تا 20 میلیون از جمعیت کار کشور بیکار هستند اما دولت به‌شکل‌های مختلف این رقم بیکاری را می‌پوشاند» .

این کارگزار رژیم با اشاره به این‌که یارانه 45هزار تومانی امروز 15هزار تومان هم ارزش خرید ندارد، افزود: «70 درصد مزدبگیران ما زیر خط فقر قرار دارند» .

رئیس مرکز آمار، عادل آذر که 25فروردین 95 تلویزیون رژیم آمار بیکاران در بین دانش آموختگان فوق دیپلم به بالا در سال 94 را 998هزار و 500نفر اعلام کرد و افزود: ”۱۳۰ هزار نفر با تحصیلات کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و عمومی بیکار هستند ”.

2ـ تولید:
روحانی در جام جم، برنامه‌ی انتخاب ایرانی 9خرداد 92 گفت: «با بهبود فضای کسب و کار ما می‌تونیم به تولید رونق بدیم. در بخش صنعت، در بخش کشاورزی، در بخش خدمات و اگر تولید رونق پیدا بکنه معناش این هست که در بازار کالا و خدمات ارائه کالا و خدمات بیش از تقاضا خواهد بود».

همچنین در اولین گفتگوی تلویزیونی با مردم 19شهریور92 گفت:
"اولویت اصلی دولت یازدهم، رونق تولید است" ، ... «ما راه‌حلهایی را پیدا کردیم تا بتوانیم منابع یارانه را تأمین کنیم».

در برنامه با دوربین سیما هم ادعا کرد که:
«کارخانه‌های کشور بین 20 درصد تا حداکثر 40 درصد از ظرفیت، فعال است ما باید همهٴ مراکز تولیدی را به فعالیت کامل صددرصد برسانیم و این کار امکانپذیر است. در برنامه‌ی مدون من علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی اجتماعی سیاس داخلی سیاست خارجی و امور فرهنگی برنامه‌ی کوتاه‌مدت یکماهه و صد روزه وجود دارد ما می‌توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم».

اما امروزه شاهد چه هستیم، تنها ذکر یکی دو نمونه جواب همهٴ این ادعاها را می‌دهد:
رسالت 24خرداد 95: تعطیلی کارخانه ارج با سابقه 60سال کار اقتصادی زنگ‌های خطر را در محیط کسب و کار به صدا درآورد. هر روز خبر ناگوار تعطیلی دهها واحد تولیدی منتشر می‌شود. بیش از 7هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور تعطیل شده است.

نمونهٴ دیگر روز 22خرداد ماه سومین کارگر به جان آمده شهرداری اهواز، خود را به آتش کشید. وی که اسماعیل شاوردی نام دارد و 6ماه حقوق خود را دریافت نکرده است، به‌دلیل فشارهای ناشی از فقر و تنگدستی در مقابل ساختمان شهرداری اقدام به خودسوزی کرد.

3ـ آموزش و پرورش
روحانی در اول مهر 92 در هنگام بازگشایی مدارس گفت:
«دانش آموزان باید بدانند از حق آموختن به‌طور مساوی برخوردارند. دانش‌آموزان باید بدانند همه از امکانات مساوی برخوردار خواهند بود... همه دانش‌آموزان از کلاس اول دبستان تا پایان دوره متوسطه باید اطمینان داشته باشند که از امنیت جسمی و روحی در مدرسه برخوردار خواهند بود» .

امروز سرنوشت مدارس و دانش‌آموزان چگونه است؟ باز هم دو نمونه کافیست:
معاون وزیر آموزش و پرورش رژیم آخوندی علی زرافشان، در مهرماه سال 94 اعلام کرد در مجموع دوره‌های تحصیلی از دبستان تا پایان دوره متوسطه نزدیک به ۸۰۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل باز می‌مانند.

استاندار رژیم در خوزستان عبدالحسن مقتدایی گفت: ۹۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شده‌اند. به‌گفته او استان خوزستان بین پنج استانی قرار دارد که بیشترین فراوانی بازماندگی از تحصیل کودکان را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش رژیم در تهران نیز از وجود ۲۵ هزار کودک در این شهر خبر داد که در سن دانش‌آموزی‌اند اما به جای تحصیل، مشغول کارند.

4ـ اعتدال و آزادی
روحانی: درباره‌ی حقوق شهروندی در 17اردیبهشت 92 در پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه موسوم به شهید بهشتی گفت:
اگر رئیس‌جمهور شوم «منشور حقوق شهروندی» را تبیین و تصویب می‌کنم. در این حقوق شهروندی، هر ایرانی با سایرین برابر خواهد بود.

در تاریخ ٩٢/٣/١٨ در همایش موسوم به "تدبیر و امید" در ورزشگاه شهید شیرودی در تهران گفت: «چرا زندانی سیاسی؟ کاری کنیم همهٴ زندانیان آزاد شوند. ... در حقوق شهروندی زن و مرد یکسانند. در حقوق شهروندی کرد وفارس و ترک و بلوچ و ترکمن و عرب برابرند. آنان که بخاطر اظهارنظر از دانشگاه کنار گذاشته شده‌اند باید برگردند. ... ... ... .. »

حال باز هم به نمونه‌هایی از نقض حداقل حقوق شهروندی در میهنمان توجه کنید:
روز ٢٧ مهرماه 94 تجمع اعتراضی خانوادهای زندانیان سیاسی، مادران شهدای قیام و مدافعان حقوق‌بشر به همراه دکتر محمد ملکی در مقابل ساختمان لاستیک دنا در خیابان گاندی برگزار شد.

جمعی از خانواده‌های شهدا و زندانیان سیاسی از جمله خانم کریم بیگی، خانم مهین فر، خانم پاکروان، خانم سیمین عیوض زاده همراه با دکتر محمد ملکی روز سه‌شنبه 10آذر 94 به دیدار خانواده زینالی شتافتند.
هاشم زینالی پدر سعید زینالی و سیمین عیوض زاده مادر زندانی سیاسی امید علی شناس، روز 30آبان در تجمع اعتراضی خانواده‌های شهدا و زندانیان سیاسی در یورش وحشیانه وزارت بدنام اطلاعات به همراه جمعی دیگر از خانواده‌ها بازداشت شده بودند.
مزدوران سپاه هنگام بازداشت هاشم زینالی وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به کلانتری ولنجک و بعد به اوین منتقل کردند.

مورد شرم‌آور دیگر از نقض حداقل حقوق شهروندی شلاق زدن کارگران آق دره است:
در خرداد ماه 95 هفده کارگر محروم معدن طلای آق دره را به‌خاطر اعتراض به اخراجشان به ۳۰ تا ۱۰۰ ضربه شلاق و پرداخت ۵۰۰ هزار تومان جریمه‌ی نقدی محکوم کرد و حکم شلاق را در ملأعام به اجرا درآوردند

روز پنجم خرداد95 نیزعوامل رژیم در قزوین به یک جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویی حمله کرده و ۳۵ دختر و پسر جوان را دستگیر کردند. همان روز هم همه آنها را در یک بیدادگاه آخوندی به ۹۹ ضربه شلاق محکوم کرده و این حکم جنایتکارانه را هم بلافاصله اجرا کردند.

در اولین روزهای ماه رمضان نیز یک کارگر محروم در شهرستان قیر و کارزین در استان فارس به بهانه روزه‌خواری در ملأعام شلاق زده شد.

2500 اعدام نیز در دوران سه ساله‌ی دولت حسن روحانی صورت گرفته است و در مورد زندانیان نیز روز 22فروردین 94: ایرنا- رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی ایران گفت: سالانه 500هزار نفر وارد زندانهای کشور می‌شوند

باز هم نگاهی به موارد نقض حداقلهای حقوق شهروندی بیندازیم:
روحانی در 3مهر 92 در مصاحبه با سی.ان.ان گفت: «همه تلاش من این است که مردم ایران به‌راحتی بتوانند از همه اطلاعات موجود در سطح جهانی استفاده و بهره‌برداری کنندA.

در مهر 1392 نیز روحانی در نیویورک وقیحانه ادعا کرد: ”در ایران حتی روی پشت بامهای هر روستایی آنتن ماهواره می‌بینید“،

اما واقعیت امروز ایران در امر آزادیها باز در چند نمونه مصداق مشتی از خروار است:
در شیراز ”800 دستگاه «آنتن و رسیور» زیر چرخهای نفربر زرهی له شدند» .

روحانی در همان مصاحبه با سی.ان.ان به دروغ ادعا کرد: «من فکر نمی‌کنم فردی به‌خاطر روزنامه‌نگاری یا فعالیت رسانه‌یی دستگیر شده باشد."

اما در این زمینه واقعیتها چیست:
بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در گزارش ماه مارس 2013: دولت روحانی هیچ پیشرفتی در بهبود آزادی بیان در ایران نداشته است. و افزود «به‌رغم وعده‌های آقای روحانی فشار بر رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران ادامه دارد. »

در گزارش سالیانه‌ی سازمان گزارشگران بدون مرز3 می 2016 نیز آمده است که:
ایران در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال 2016، از میان 180 کشور در رده 169 قرار دارد.

این شاگرد خمینی در برنامه جام جم_انتخاب ایرانی_در 9خرداد 92 گفته بود:
«گذشت اون دنیایی که ما فکر کنیم اگر دو نفر با هم تماس گرفتند همه‌ی مسایل از بین خواهد رفت، امروز جهان جهان اطلاعاته. که همه به هم متصل هستند. به مردم خودمون اعتماد کنیم»
در 16شهریور 93 نیز با دجال بازی گفت: «فکر می‌کنید تعالی جامعه با ون، مینی‌بوس و پاسبان و سرباز است؟»

اما در روز 8خرداد 1395 در جلسه شورای عالی فضای مجازی به‌ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهوری، مقرر شد همه شبکه‌های پیام‌رسان برخط فعال کشور ظرف یک‌سال آینده انبارش یا ذخیره سازی داده‌های (دیتا) خود را در داخل کشور انجام دهند.

این، یعنی تمامی شبکه‌های اجتماعی از تلگرام و اینستاگرام و واتس آب و... ... اگر می‌خواهند در ایران آخوندی فیلتر نشوند، باید سرور خود را به داخل ایران منتقل کنند تا تمامی اطلاعات و ارتباطات قابل کنترل باشد.

6ـ فساد
روحانی در زمینه فساد در همان برنامه موسوم به انتخاب ایرانی در جام جم آخوندی گفته بود: «من تمام دستگاههای دولتی رو موظف خواهم کرد که کلیه‌ی فعالیتهای مالیشان، حتی پروژه‌یی که دارند انجام می‌دهند خارج از مناقصه، اونها رو هم باید اعلام بکنند» .

در مناظره‌ی انتخاباتی نیز در تاریخ 10خرداد 92 گفت:
«در بحث عدالت یه مسأله رانت , فساد ما باید اشاره بکنیم که متأسفانه در سالهای اخیر بیشتر با اون مواجه بودیم مسأله فساد مسأله‌ای است که مقام معظم رهبری همواره بر اون تأکید کردند بهرحال عدالت اون فرصت برابر برای کل مردم هست , برای کل اتباع ایرانی , همه اقوام , همه مذاهب , زن و مرد این فرصت برابر باید به‌وجود بیاد» .

حالا به حقوقهای نجومی مدیران خود این دولت آخوند روحانی نگاه کنیم:
در حالی که اکثر مردم در حالی با مشکلات عدیده معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند یک مدیر بانکی در مهر و اسفند سال گذشته به ترتیب بیش از 151 و 234 میلیون تومان دریافتی داشته است!

برخی از عناوین در فیش حقوقی این مدیرعامل بانک به شرح زیر است؛

- انتقالی کشیک خرداد الی شهریور: 10/833/238 تومان

- انتقال مزایای غیرمستمر خرداد الی شهریور: 52 میلیون و 872هزار و 220 تومان

- تفاوت کشیک!: دوازده میلیون و 758هزار و 694 تومان

- تفاوت ماموریت!: یک میلیون و 772هزار و 41تومان
- واریز عضویت در کمیته:12 میلیون تومان
- تفاوت ماه رمضان- عیدقربان- عیدغدیر!: سه میلیون و 645هزار و 341 تومان

- تفاوت پاداش 22بهمن: دو میلیون و 701هزار و 97 تومان

مدیرعامل این بانک پیش از این در ائتلافی با «مانی مهاجان»، «علی اسدیان» و «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور شرکتی تضامنی را برای مبادله ارز و سکه راه‌اندازی کرده بودند.

7ـ حقوق اقوام، ادیان و مذاهب
روحانی در مصاحبه با سی.ان.ان: 3مهر 92: در مورد حقوق شهروندی و به‌ویژه حقوق اقوام و ادیان و مذاهب گفته بود:
«من به مردم قول دادم که در زمینه حقوق شهروندی منشوری را تهیه و آن را منتشر کنم و بعد آن را به‌صورت لایحه‌یی به مجلس شورای اسلامی بفرستم تا تبدیل به قانون شود تا با آن بسیاری از مشکلاتی که امروز جامعه ما با آن مواجه است، حل و فصل شود. »

در بیانیه شماره ٣ روحانی در 13خرداد 92 نیز در مورد حقوق اقوام، ادیان و مذاهب آمده است:
6: رعایت حقوق پیروان سایر ادیان و مذاهب و عدم دخالت در امور دینی و مذهبی آنان با تأمین آزادی در عقاید دینی و مذهبی و ایجاد امکان اجرای آداب و فرایض دینی مذهبی آنان در شرایط یکسان.

حال باز چند واقعیت از رعایت این حقوق بخوانید:
25آذر 94 - در 8ماه اول سال 94 دست‌کم 12نفر از روحانیان و طلاب اهل سنت بلوچ و یا کسانی که در بلوچستان به تدریس یا تحصیل مشغول بوده‌اند بازداشت شده‌اند. رژیم علت دستگیری هیچ‌یک از بازداشت‌شدگان را اعلام نکرده و خانواده‌های بازداشت‌شدگان هیچ‌گونه اطلاعی از بستگانشان ندارند.

تصویر: تخریب مسجد اسدیه
روز 26خرداد95، ایادی رژیم در یک اقدام سرکوبگرانه نمازخانه اهل سنت شهر اسدیه در استان خراسان جنوبی را پلمب کردند.
این اقدامات سرکوبگرانه در حالی است که جمعیت بالای پیروان اهل سنت در استان خراسان جنوبی، برای به جا آوردن آیینهای مذهبی با کمبود مساجد و نمازخانه‌ها برای شهروندان سنی مذهب مواجهه هستند.

در 13اردیبهشت 95 نیز کمیسیون بین‌المللی آزادی مذهبی آمریکا نوشت: «رژیم ایران در صدر ناقضان آزادی مذهبی در جهان... . تعداد مسیحیان زندانی تا اردیبهشت ۱۳۹۵، به ۹۰ نفر رسیده است... .. در چند سال اخیر چندین وکیل مدافع به‌دلیل دفاع از بهاییان و مسیحیان، از سوی دادگاه رژیم ایران به حبس و مجازات محکوم شده‌اند. » .

پیروان آیین یاری (اهل حق) در سومین سالگرد خودسوزی اعتراضی دو تن از پیروان این آیین در صحنه, دست به تظاهرات در خیابانهای این شهر زده و بطرف مزار ”نیک مراد طاهری ”راهپیمایی کردند و خواستار به‌رسمیت شناختن آیین یاری و اصلاح قانون گزینش شدند.

در سال ۱۳۹۲ درپی توهین به زندانیان یارسانی در زندان همدان دو نفر از پیروان این آیین به نام‌های «حسن رضوی» و «نیک‌مراد طاهری» به ترتیب در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه سال ۹۲ در اعتراض به این توهین در مقابل استانداری رژیم در این شهر اقدام به خودسوزی کردند.

8ـ کشاورزی و دامداری
روحانی در 6خرداد 92 گفتگوی ویژه در مورد انتخابات در شبکهٴ 2 رژیم ادعا کرد: «تولید رونق پیدا می‌کند تولید در بخش صنعت در بخش کشاورزی در خدمات، همه جا فعال می‌شود»

حال به چند واقعیت از وضعیت دامداران و کشاورزان نگاه کنید:
20اردیبهشت 95: جمع کثیری از دامداران اصفهان با تجمع در مقابل ساختمان اداره کشاورزی رژیم در این استان، به شرایط شغلی خود اعتراض کردند.

دامداران پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود“. دیروز کشاورزی اصفهان را نابود کردند، امروز دامپروری را، فردا نوبت کدام تولیدکننده است؟“ و ”بی‌تدبیری مسئولان دامپروری کشور رانابوده کرده است“.

آنها همچنین با ریختن مقدار زیادی شیر در مقابل اداره کشاورزی رژیم، اعتراض خود را به عدم حمایت از تولید داخلی، شیوع تب برفکی ناشی از واردات دام‌های فاسد و آلوده، مافیای واردکننده شیر خشک و مشکلاتی در زمینه قیمت محصولات لبنی، نشان دادند.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ مدیرعامل شرکت تعاونی گاوداران بجنورد گفت: «دامدارهای برای فروش شیر دام‌های خود سرگردان هستند. »

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵: ئیس اتحادیه دامداران آذربایجان غربی گفت: «تعداد دام در حال کاهش است و بیشتر تولیدکنندگان متضرر و از چرخه تولید خارج می‌شوند» .

به اعتراف دبیراجرایی کانون انجمنهای صنفی صنایع غذایی 80 درصد مصرف گندم وارداتی است و تنها 20 درصد مصارف تولیدصورت گرفته است.

9ـ قاچاق
اگر آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بپذیریم 15میلیارد دلار در ایران کالای قاچاق وارد می‌شود. این میزان برای کشوری که تمام تجارت خارجی‌اش در حوزه واردات در سال گذشته کمی بیش از 40میلیارد دلار بوده است؛ رقم بسیار زیادی است. یعنی حدود 40 درصد واردات رسمی کالا به کشور به‌صورت قاچاق وارد می‌شود. بخش عظیم قاچاق کشورتوسط سپاه پاسداران صورت می‌گیرد. اکنون ببینیم موضع روحانی در مورد سپاه پاسداران چیست:
روحانی در کنفرانس اقتصاد ایران در «14 دی ماه 93 با اشاره به سپاه پاسداران گفت: «... فساد همه جا ریشه دوانده... نمی‌شود یک نهاد کار اقتصادی بکند و مالیات ندهد، اما تا می‌گوییم فلان نهاد باید مالیات بدهد بساطی درست می‌شود... اقتصاد باید از رانت نجات پیدا کند و همه دستگاههای دولتی فعالیت اقتصادی‌شان به‌صورت شفاف بیان شود. یعنی همه مردم باهم از آمار و ارقام و طرحهای اقتصادی در یک لحظه باخبر شوند، چون این‌جا پسرخاله و پسر عمه نداریم» .

اکنون مواضع همین آخوند روحانی را در مورد سپاه پاسداران بخوانید:
بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 25شهریور 92:
سپاه دارای توان نیروی انسانی، تجهیزات و برنامه‌ریزی است و باید امروز در شرایطی که دشمن اقتصاد را هدف قرار گرفته وارد عمل شده و با شناختی که از شرایط کشور و ملت دارد آستین را بالا زده و بخشی از بار مردم، نظام و دولت و چند پروژه ملی و بزرگ را برعهده گیرد... ... مردم همان‌طورکه در جنگ معنویت و خلوص سپاهیان را درک کرده‌اند امروز هم باید شاهد خلوص سپاه برای حرکت چرخ‌های تولید در جهت رشد و پیشرفت روزافزون باشند.

در 22اردیبهشت 95 نیز روحانی در سفر به کرمان در مجیزگویی از قاسم سلیمانی گفت: «امروز اگر به جای جای افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین نگاه کنیم، جای پای... سلیمانی را مشاهده می‌کنیم» .

اکنون به‌جای هر نتیجه‌گیری: تنها این جملات رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت ایران را یادآوری می‌کنیم:
مریم رجوی در کنفرانس پارلمان اروپا
12اسفند 94: «توهم اصلاح طلبی ملایان باید کنار گذاشته شود. ما همیشه گفته‌ایم، افعی کبوتر نمی‌زاید. از درون ملاها اصلاح‌طلب بیرون نخواهد آمد و سرانجام این‌که در قلب یک سیاست صحیح نسبت به ایران، بی‌گمان احترام به اراده مردم ایران برای کسب آزادی و دموکراسی قرار دارد» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5c53174-f3bd-442c-9d09-968a9d061418"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات