728 x 90

بحران اقتصادى ايران,بيكارى,تعطيلى واحدهاى صنعتى و توليدى,فساد اقتصادى,اخبار اقتصادی,

۹۸ کارگر در سربیشه اخراج شدند

-

98 کارگر در سربیشه اخراج شدند
98 کارگر در سربیشه اخراج شدند
نماینده رژیم از خراسان جنوبی در شورای قلابی استانها روز شنبه 12تیر 95، از اخراج ۹۸ کارگر در سربیشه خبر داد.

مرتضی عاصفی که با خبرگزاری حکومتی ایلنا گفتگو می‌کرد با اشاره به مشکل بیکاری گفت: ”برابر شاخصهای اعلام شده در دولت نهم نرخ بیکاری در خراسان جنوبی 4 و هفت دهم بود“.

وی در ادامه اعتراف کرد: ”به‌محض روی کار آمدن دولت جدید بنده به‌عنوان نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استانها به این موضوع اعتراض و اعلام کردم که این نرخ با هیچ‌یک از شاخصهای استان ما برابری نمی‌کند، لذا تقاضای تشکیل کمیته‌یی را برای بررسی مجدد شاخصهای نرخ‌ بیکاری در خراسان جنوبی داشتم“.

عاصفی ضمن اشاره تلویحی به غیرمسئول بودن کارگزاران رژیم افزود: ”این موضوع در دیدار با نوبخت هم مطرح شد و ایشان هم معتقد بودند؛ دولت قبل آمارهایی را مطرح کرده است که هیچ پاسخی در قبال آن‌ها نمی‌توان به مردم داد“.

وی اضافه کرد: ”در استان خراسان جنوبی به‌صورت پایلوت شهر سربیشه را آمارگیری کردیم که مشخص شد؛ در این شهر ۱۲ هزار نفری، ۱۲۰۰ نفر دیپلم و ۳۸۰ نفر لیسانس و فوق‌لیسانس بیکار داریم. بر اساس محاسبات نرخ بیکاری در این شهر در میان دیپلمه‌ها بالای ۲۱ درصد و در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیش از ۳۰ درصد است که این آمار با میزان بیکاری در کل استان نیز مطابقت دارد“.

عاصفی ضمن ردیف کردن مشکلات گفت: ”از کارخانه اکسید منیزیم سربیشه که تنها کارخانه اکسید منیزیم در کشور است؛ طی ۶ ماه گذشته ۶۰ نفر اخراج شدند. یک کارخانه خوراک دام در این شهرستان نیز ۳۰ نفر را اخراج کرده است، همچنین کارخانه کویر تایر به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه شرق کشور با بحران مواجه است و اوضاع نقدینگی آن به‌شدت با مشکل برخورد کرده است. همچنین شورای شهر سربیشه بر اساس دستور استانداری، شهرداری را مجبور کرده ۸ نفر از نیروهای خود را به‌دلیل کمبود اعتبارات اخراج کند و این قصه ادامه دارد“.

وی در ادامه گفت: ”در چنین شرایطی سرنوشت تولید ملی مطلوب نخواهد بود، لذا ما ضمن حمایت از تولید ملی تأکید می‌کنیم، دولت باید بهره بانکی را پایین آورده و نرخ تورم را بالا بیاورد، این‌که نرخ تورم را تک رقمی بگیریم؛ هنر نیست. کاهش نرخ تورم کمتر از ۱۶ درصد رکود می‌آورد ما نرخ بهره بانکی را ۲۰ درصد کرده واز آن طرف نرخ تورم را ۹ درصد کرده‌ایم“.

عاصفی در رابطه با اعتیاد اعتراف کرد: ”امروز آمار معتادان کشور غوغا کننده است، فروش مواد مخدر و گرایش به مصرف آن به‌دلیل بیکاری به‌شدت زیاد است و آمار واقعی معتادان ما ۳ میلیون نفر نیست، این آمار بیش از ۸ و نیم میلیون نفر است “.

وی اضافه کرد: ”خراسان جنوبی به‌دلیل همسایگی با افغانستان یکی از گذرگاههای ورود مواد مخدر است. چنانکه سالانه حدود ۷۵۰۰ تن مواد مخدر در جهان تولید می‌شود که ۹۰ درصد آن در کشور افغانستان تولید شده و ۶۰ درصد نیز از طریق خراسان جنوبی ترانزیت می‌شود که این فاجعه است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2cb8da76-6461-4041-9825-6883dd9ab060"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات