728 x 90

حقوقهاى نجومى,

درگیریهای باندی، عزل و نصبها، حقوقهای نجومی و زلزله در بانکهای رژیم ایران

-

حقوقهای نجومی و زلزله در بانکهای رژیم
حقوقهای نجومی و زلزله در بانکهای رژیم
به دنبال درگیریهای باندی و افشاء حقوقهای نجومی، اسماعیل الله‌گانی مدیرعامل بانک صادرات عزل, رستگار مدیرعامل بانک ملت و سیامک دولتی مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از سمت خود استعفا کردند.

به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس مرتضی اکبری عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات به‌عنوان مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و اخلاقی عضو هیأت مدیره بانک سپه به‌عنوان مدیرعامل بانک ملت انتخاب شدند. هنوز جایگزینی برای مدیرعامل بانک صادرات تعیین نشده است.

پیش از این صدقی مدیرعامل بانک رفاه هم برکنار و سهمانی (مدیر عامل سابق بانک توسعه تعاون) جایگزین وی شده بود.

این خبرگزاری افزود: «این مسائل نشان می‌داد, شبکه بانکی آبستن تحولات مدیریتی خواهد شد».

بیشتر بخوانید
پیش از این و با افشای فیش بانکی ۲۴۰ میلیون تومانی علی صدقی, مدیرعامل بانک رفاه کارگران, زمزمه‌های برکناری وی آغاز شد و پس از دیدار کابینه آخوند روحانی با خامنه‌ای در دوم تیرماه سرانجام اعلام شد که وی از کار برکنار شده و پاداش نامتعارف خود را نیز مسترد کرده است. با این حال علی صدقی روز پنجم تیر برکناری خود را تکذیب کرد و گفت که فیش منتشره به او تعلق ندارد و او از منتشرکنندگان این فیش شکایت کرده است.

در رابطه با مدیرعامل بانک رفاه، رئیس سازمان بازرسی کل رژیم درباره برکناری وی گفت: حسین فریدون (برادر آخوند روحانی) اصرار کرد که وی بیاید و رئیس بانک رفاه شود، حتی من مخالفت کردم و گفتم که او پرونده سنگینی دارد اما با اصرار و لابی برادر روحانی، این فرد رئیس بانک رفاه شد.

بعد از انتشار فیشهای حقوقی دهها میلیون تومانی، تعدادی از مدیران بیمه و بانکهای رژیم، روزنامه حکومتی ایران که متعلق به باند رفسنجانی روحانی است در مقابله به مثل باندی فهرستی از مدیران دولت احمدی‌نژاد را منتشر کرد که 100 سکة طلا و دهها میلیون تومان پاداش گرفتند.

محمدباقر نوبخت, سخنگوی دولت روحانی, با حمله به باند خامنه‌ای گفت: «مسأله اختلاس سه هزار میلیارد دلاری در دولت احمدی‌نژاد تا این میزان مورد توجه رسانه‌های اصول‌گرا قرار نگرفته بود» .

و غرویان از آخوندهای حوزه در مورد افشای حقوقهای نجومی گفت: «این فیش‌ها با این قیمت ها در برابر اختلاسهای دولت قبل چیزی نیست. در دولت قبل، اختلاسهای سه هزار، دو هزار و ده‌هزار میلیارد و... صورت می‌گرفت. دادگاه رئیس دولت سابق را فراخواند ولی نرفت. اینها همه باید بررسی شود» .

ولی‌فقیه ارتجاع نیز در وحشت از خشم عمومی به‌دلیل حقوقهای نجومی کارگزاران رژیم به صحنه آمد و گفت: «موضوع حقوقهای نجومی، در واقع هجوم به ارزشها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناءها است و اکثر مدیران دستگاهها، انسانهای پاک‌ دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c41772e-610a-4dc2-ae00-cdad150f0379"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات