728 x 90

اخبار افغانستان,

تمدید اقامت پناهندگان افغان در پاکستان به مدت شش ماه

-

پناهندگان افغانی در پاکستان
پناهندگان افغانی در پاکستان
ضرب‌الاجل تعیین شده برای پایان اقامت پناهندگان افغان در پاکستان روز چهارشنبه به پایان رسید. حالا دولت پاکستان اعلام کرده است که اقامت پناهندگان افغان را برای شش ماه دیگر تمدید کرده است.

دفتر نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد مجوزهای اقامت پناهنده‌های افغان در پاکستان برای شش ماه دیگر تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ تمدید شده است.

حدود یک و نیم میلیون پناهنده ثبت شده افغان در پاکستان زندگی می‌کنند و به گفته مقامات پاکستانی پس از دسامبر امسال روند اخراج این پناهنده‌ها از پاکستان آغاز خواهد شد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: وضعیت امنیتی رو به وخامت در افغانستان موجب شده که از ژانویه تا ژوئن امسال تنها ۷ هزار افغان به‌صورت داوطلب به افغانستان بازگردند.

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان به وزارتخانه‌های این کشور دستور داده تا برای انتقال تدریجی 'اردوگاههای مهاجران افغان از پاکستان به افغانستان' با سازمان ملل و دولت افغانستان همکاری کنند.

در خبرنامه دفتر نواز شریف همچنین آمده که پاکستان به‌عنوان 'حسن نیت' برای ۵ سال گندم رایگان برای اردوگاههای این پناهندگان در افغانستان فراهم خواهد کرد.

ماه آینده پاکستان میزبان نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان برای گفتگوی روی همین موضوع خواهد بود.

در همین حال پاکستان ۵۰۰ پناهنده افغان را به‌عنوان 'خطر امنیتی' از این کشور اخراج کرده است.

به گزارش رسانه‌های پاکستان در یک ماه گذشته ۲ هزار پناهنده افغان در پاکستان بازداشت شده‌اند و ۴۰۰ تن آنها از این کشور اخراج شده‌اند.

سازمان ملل‌متحد نیز اعلام کرده که برای داوطلبان بازگشت به افغانستان کمکهایش را افزایش داده است.

پاکستان میزبان بیشترین شمار پناهندگان در جهان است و در کنار ۱.۵ میلیون پناهنده ثبت شده افغان، حدود ۱ میلیون پناهنده ثبت نشده افغان در این کشور زندگی می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db68fbed-a063-486c-b7e9-083fe8fa895e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات