728 x 90

اخبار اعتراضى,

اعتراضهای کارگری و مردمی در اصفهان، کرج و کهنوج

-

کارخانه قند تعطیل شده کرج
کارخانه قند تعطیل شده کرج

اصفهان ـ تجمع و اعتراض کارگران کارخانه پلی اکریل

در ساعت 9صبح روز چهارشنبه 9تیر 1395، جمعی از کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان که با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند، در اطراف این کارخانه تجمع کردند و خواهان رسیدگی به وعده‌های مسئولان کارخانه شدند. کارگران به جان آمده در شرایطی به این تجمع پرداختند که در ابتدای این هفته نیز مقابل فرمانداری اصفهان تجمع کرده بودند و عوامل حکومتی با وعده رسیدگی به وضعیت کارخانه خواسته بودند به تجمع خود پایان دهند. کارگران معترض می‌گویند این وعده‌ها خیلی وقت است به ما داده می‌شود. این کارخانه به بهانه بدهیهای مالی و مشکل نقدینگی، میزان تولید خود را کاهش داده و عده‌یی از کارگران را به بهانه تعدیل نیرو از کار بیکار کرده‌اند، در حالی که سه ماه حقوق پرداخت نشده آنان را نیز تعیین‌تکلیف نکرده‌اند.

کرج ـ تجمع و اعتراض مجدد کارگران بلاتکلیف کارخانه قند کرج

در ساعت 8صبح روز چهارشنبه 9تیر 1395، کارگران کارخانه قند کرج که با بلاتکلیفی در پی تعطیلی کارخانه مواجه هستند، بار دیگر مقابل این کارخانه به تجمع و اعتراض پرداختند. اعتراض کارگران به بی‌عملی کارگزاران حکومتی برای احقاق حقوقشان بود.

کارگران از زمان تعطیلی کارخانه تا به‌حال، حقوقی تحت عنوان بیمه بیکاری دریافت نکرده‌اند در حالی که 2ماه حقوق پرداخت نشده نیز از کارخانه طلب دارند. این مشکلات در پی بحران مالی کارخانه از اواسط سال گذشته آغاز شده است. بحران مالی به‌دنبال کاهش تولید در اثر کمبود شکر در بازار ایران، اوج گرفته است، تا جایی که ابتدا خط تولید کارخانه تعطیل و سپس این کارخانه به‌طور کل به‌حالت تعطیل درآمد.

کهنوج ـ تجمع اعتراضی مردم در مقابل فرمانداری

جمعی از مردم شهرکهنوج روز سه‌شنبه 8تیر در اعتراض به کمبود آب شرب در اغلب مناطق شهر در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

اهالی شهرستان کهنوج در این تجمع گفتند: فشار آب در مناطق مختلف کهنوج بسیار کم است. به‌رغم این‌که آب را به اسم آب شرب به ما می‌دهند ولی قابل خوردن نیست. یک ماه است در طول روز فشار آب نه تنها اجازه استحمام هم نمی‌دهد بلکه امور جاری بهداشتی هم به سختی انجام می‌شود. تجمع‌کنندگان می‌گفتند مردم مناطق ناصرآباد و پشتبال و ناصرآباد شرقی در هوای 45 درجه تابستان و ماه رمضان گناه‌شان چیست که هیچ مسئولی پاسخگو نیست.

کیست به فریاد دل اهالی این منطقه برسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0a774cb-f6fc-4bb5-b3b7-773f48b6cdca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات