728 x 90

تورم و گرانى,بحران اقتصادى ايران,اخاذى از مردم,اخبار اقتصادی,

امروز باز هم مرغ گرانتر شد

-

باز هم مرغ گرانتر شد
باز هم مرغ گرانتر شد
گرداننده اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی روز یکشنبه 6تیر 95 در ادامه گران شدن روزانه نرخ مرغ گفت: ”امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۷هزار و ۹۰۰ افزایش‌ یافته که دلیل این امر کاهش عرضه و بالارفتن قیمت مرغ زنده است“.

مهدی یوسف‌خانی افزود: ”نرخ هر کیلوگرم مرغ تا روز پنجشنبه هفته گذشته 7هزار و 700 تومان بود که با کاهش عرضه مرغ زنده توسط مرغداران، قیمت این محصول دوباره افزایش یافت“.

وی در تکرار حرفهای روز قبلش ادامه داد: ”در ماه اردیبهشت مرغداران به‌میزان کمتری، برای جوجه‌ریزی اقدام کردند که این امر زمینه افزایش قیمت این محصول را از اواخر خردادماه فراهم کرد. با توجه به این‌که میزان جوجه‌ریزی در خرداد ماه افزایش یافته، از نیمه تیر ماه شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار خواهیم بود“.

بیشتر بخوانید:
گرداننده اتحادیه پرنده و ماهی روز شنبه 5تیر 95 از افزایش قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۷۷۰۰ تومان در بازار خبر داد.

مهدی یوسف‌خانی درباره این روند صعودی و رشد یابنده و مقایسه آن با هفته گذشته نرخ مرغ زنده را 5200 تومان اعلام کرد و افزود: ”همچنین قیمت مرغ آماده به طبخ در عمده فروشی میدان بهمن و درب کشتارگاه ۷۱۰۰ تومان و توزیع درب واحدهای صنفی ۷۲۰۰تومان است“.

وی در ادامه اضافه کرد: ”قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی ۷۷۰۰تومان و نرخ هر کیلوگرم ران مرغ با کمر ۶۷۰۰ تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ و ۷۷۰۰ تومان است“.

یوسف خانی دو عامل کاهش عرضه و کاهش 50 درصدی جوجه ریزی را علت گرانی دانست و گفت: ”کاهش عرضه دلیل این مسأله است، ضمن این‌که تولیدکنندگان از پانزدهم فروردین تا پانزدهم اردیبهشت ماه میزان جوجه ریزی را تا ۵۰ درصد کاهش دادند که اثرات آن از پنجم خردادماه نمایان و روز به روز بیشتر شد“.

وی در ادامه وعده‌هایی داد که معلوم نیست چه میزان از آن محقق شود و افزود: ”بعد از عید سعید فطر، قیمت مرغ به‌صورت پلکانی روزانه حدود ۲۰۰ تومان کاهش خواهد یافت و نرخ این کالا به مرز ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان خواهد رسید“.

به گزارش سایت حکومتی جام نیوز 20آذر 94 گرداننده اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش ۹۰۰ تومانی قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار خبر داد.

وی که مهدی یوسف خانی نام دارد علت گرانی را بارندگی و بسته شدن جاده‌ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ 6400تومان به فروش می‌رسد.

همچنین امروز یکی از کارگزاران حکومتی خبر از گران شدن 200 تومانی برای هر کیلو برنج خارجی خبر داد، مهدی یوسف‌خانی اذعان کرد که اعمال تعرفه جدید بر واردات برنج موجب می‌شود در آینده هر کیلو برنج خارجی 200 تومان افزایش قیمت داشته باشد.

خبر گرانی مرغ و کمبود مرغ سبب شده بسیاری از صاحبان مغازه‌های فروش مرغ و گوشت از آوردن گوشت مرغ به مغازه‌هایشان خودداری کنند.
به گفته آنها از روزی که قیمت مرغ به 9هزار تومان رسیده مردم کمتر گوشت مرغ خریداری می‌کنند.
عده‌یی از مرغ فروشان هم می‌گویند تا زمانی که قیمتها پایین نیاید از عرضه مرغ خودداری خواهند کرد.

افزایش قیمت مرغ در کردستان به 8هزار تومان از میزان افزایش قیمت در کل ایران فراتر رفته است. قیمت مرغ روز گذشته در کردستان از 7900 تومان تا 7800 تومان در حال نوسان بود و امروز به 8هزار تومان رسید.
به گفته دست‌اندرکاران این گرانی ناشی از سیاستهای چپاولگرانه رژیم است و ربطی به کمبود مرغ ندارد. چون در حال حاضراستان کردستان با داشتن 669 واحد مرغداری گوشتی توان تولید سالانه 52 میلیون قطعه مرغ را دارد که از این میزان 37هزار و 500تن در سال است به مصرف مردم استان می‌رسد و بیش از 27هزار تن مازاد تولید به استانهای همجوار فرستاده می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff67d48f-6488-485e-98d2-4964a2ef0043"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات