728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,زندانیان سیاسی,

شرایط بحرانی زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده در پنجاه و هفتمین روز اعتصاب غذا

-

شرایط بحرانی زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده در پنجاه و هفتمین روز اعتصاب غذا
شرایط بحرانی زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده در پنجاه و هفتمین روز اعتصاب غذا
وضعیت جسمی زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده که در پنجاه و هفتمین روز اعتصاب‌غذای خود به‌سر می‌برد و در بیمارستان سینا بستری است، بحرانی است.

به گفته پزشکان به علت اعتصاب غذا، فشار خون و ضربان قلبش به‌شدت افت کرده است و وضعیت سلامتیش به‌شدت به مخاطره افتاده و خطر سکته قلبی وجود دارد.

زندانی سیاسی جعفرعظیم‌زاده پس از گذشت ۵۷ روز از اعتصاب‌غذا هم‌چنان بر ادامه این اعتصاب‌غذا تا رسیدن به خواسته‌هایش مصمم است و دژخیمان با بی‌پاسخ گذاشتن خواسته‌هایش، قصد زجرکش کردن وی را دارند.

این زندانی سیاسی به‌دلیل شرایط حاد جسمانی نظیر «خونریزی روده»، «تاری دید»، «عدم تعادل در راه رفتن»، «خواب رفتگی در ناحیه سمت چپ سر»، «سرگیجه» و «ضعف شدید جسمانی» به علت اعتصاب‌غذا از روز شنبه ۲۹ خرداد ماه در بیمارستان سینا بستری شده است.

بیشتر بخوانید
زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفند ماه ۱۳۹۳ از سوی بیدادگاه رژیم به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم شد.

این کارگر جوشکار که از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل مزد بوده، به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور “، ”اخلال در نظم عمومی “و “فعالیت تبلیغی علیه نظام “جمعا به شش سال حبس محکوم شده است.

ابوالقاسم صلواتی، قاضی جنایتکار شعبه ۱۵ بیدادگاه رژیم در تهران، در این حکم مجازاتهای این فعال کارگری را تجمیع نکرده است.

از جمله مصادیق اتهامات «جعفرعظیم‌زاده»، تشکیل «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، «تشکیل اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار»، همکاری با «کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری»، شرکت در تجمع «روز جهانی کارگر پارک لاله» در سال ٨٨، هدایت کارگران در اعتراضات سال ٨۴، اقدام به تشکیل و برنامه‌ریزی و مدیریت تجمعات کارگری در زمان دولت جدید و تهدید به تجمع و اعتصاب در اسفند ماه ۱۳۹۲ بوده است.

جعغرعظیم‌زاده همچنین به علت جمع‌آوری طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران و تجمعات در مقابل مجلس ارتجاع و وزارت کار و هدایت و اجرای این تجمعات، اعتراض به مزد مصوب، شکایت از سعید مرتضوی به‌عنوان نماینده ‌هزار کارگر، اعتراض به ایجاد تغییرات ضدکارگری در قانون کار، نشست و ملاقات با دیگر تشکل‌های مستقل کارگری از قبیل سندیکای کارگران شرکت واحد تهران، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی، کمیته پیگیری و مصاحبه با برخی رسانه‌های برون مرزی محکوم شده است.

این فعال کارگری، در آستانه روز جهانی کارگر سال ۱۳۹۳ از سوی مأموران امنیتی رژیم در تهران بازداشت و پس از ۴۶ روز با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

وی در ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۴ بر اساس ابلاغیه شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، برای تحمل شش سال زندان خود را به دادسرای مستقر در زندان اوین معرفی کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e760a51e-0926-4469-bffb-218a9138afa4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات