728 x 90

سوريه,

هلاکت دوتن دیگر از مزدوران اعزامی رژیم به سوریه

-

 -
-
به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس دو تن دیگر از مزدوران اعزامی رژیم به سوریه در نبرد با رزمندگان ارتش آزاد سوریه به هلاکت رسیدند.

مزدوران به هلاکت رسیده، آخوند محمد امین کریمیان از شهرستان بابلسر و مهدی عسگری از کرج برای سرکوب مردم سوریه به این کشور اعزام شده بودند.
 
 


بیشتر بخوانید:
کشته شدن سه تن دیگر از مزدوران نیروی تروریستی قدس در سوریه
سه تن دیگر از مزدوران افغانی نیروی تروریستی قدس در سوریه به هلاکت رسیدند و صبح روز شنبه 29خرداد در پاکدشت تشییع شدند. اسامی مزدوران به هلاکت رسیده که وابسته به لشکر موسوم به فاطمیون هستند عبارتند از قاسم فیاضی، علیرضا موسوی و انور اکبری.

روز جمعه 28خرداد نیز یکی دیگر از مزدوران افغانی نیروی تروریستی قدس که در سوریه به هلاکت رسیده بود، در رفسنجان دفن شد. خاطرنشان می‌شود روز جمعه 28خرداد العربیه از هلاکت 30تن از شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در حومه جنوبی حلب خبر داد.

رسانه‌های حکومتی همچنین روز جمعه 28خرداد از هلاکت 5تن از شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان در حومه جنوبی حلب در سوریه خبر دادند. اسامی مزدوران به هلاکت رسیده حزب‌الشیطان عبارتند محمود حسین حیدر، سمیر الدیماس، ابراهیم شهاب، ایمن حسن بشیر و علی الهادی حسین.

هلاکت ۶تن دیگر از مزدوران رژیم در سوریه
6تن دیگر از مزدوران نیروی تروریستی قدس در سوریه به هلاکت رسیدند.
مزدوران به هلاکت رسیده که روز چهارشنبه 26خرداد در قم دفن شدند عبارتند از احمد مکیان که از وی به‌عنوان طلبه یاد شده و همچنین قربان حسنی، حیدر شعبانی و صادق واحدی از مزدوران افغانی نیروی تروریستی قدس از تیپ موسوم به ”فاطمیون“ و اقبال و امجد حسین از مزدوران پاکستانی نیروی تروریستی قدس از تیپ موسوم به ”زینبیون“.
خاطرنشان می‌شود رژیم آخوندی از میان شیعیان افغان و پاکستان دو تیپ موسوم به 'فاطمیون' و 'زینبیون' تشکیل داده تا به سوریه بروند و برای دفاع از رژیم جنایتکار بشار اسد بجنگند.

طی سه سال گذشته شماری از شیعیان افغانی و پاکستانی در سوریه کشته شده و در شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد، تهران و قم دفن شده‌اند.

بنا‌ به گزارش رسانه‌های حکومتی اکثر افغانهایی که در سوریه کشته شده‌اند ساکن ایران بودند. کمیساریای عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان می‌گوید که بیش از ۱میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می‌کنند که بعضی از آنها بیش از سه دهه است در این کشور اقامت دارند.

'فاطمیون'
تیپ 'فاطمیون' متشکل از شیعیان افغان مقیم ایران است که در سوریه می‌جنگند. علیرضا توسلی یک افغان مقیم ایران، معروف به 'ابوحامد' مؤسس تیپ فاطمیون بود. توسلی در جنگ با ارتش شوروی و همچنین در جنگ ایران و عراق شرکت داشته است. بر اساس گزارش‌ها علیرضا توسلی اوایل زمستان سال گذشته کشته شد.

'زینبیون'
'زینبیون' واحد ویژه شهروندان شیعه پاکستانی است که برای دفاع از رژیم جنایتکار بشار اسد توسط نیروی تروریستی قدس به سوریه اعزام می‌شوند.

به مزدوران افغانی و پاکستانی در ازای اعزام به سوریه پول و اجازه اقامت داده می‌شود. یکی از مزدوران افغان که به اسارت رزمندگان سوری در آمده بود گفته است در ازای دریافت ماهی ۶۰۰ دلار برای جنگ به سوریه اعزام شده است. یک فیلم ویدیویی از اعترافها او در یک صفحه فیس‌بوک که ویژه جنگ در سوریه و عراق است انتشار یافته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63c60037-70c9-46b5-91a7-eb85f7ad6ab3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات