728 x 90

آلودگی هوا,

میزان ریزگردها در ایلام، مهران و دهلران بحرانی است

-

ریزگردها در استانهای ایران
ریزگردها در استانهای ایران
مدیرکل مدیریت بحران رژیم در استانداری ایلام گفت: ”میزان ریزگردها در ایلام، دهلران و مهران تا 18 برابر حد مجاز است و با ورود توده گرد و خاک به استان شاهد کاهش دید افقی در اکثر نقاط استان هستیم“.

احمد کرمی افزود: ”وضعیت هوا اکنون در ایلام بحرانی است و این شرایط تا فردا نیز به همین شدت ادامه دارد“.

استان ایلام از ابتدای امسال تا کنون 15روز آلوده را تجربه کرده است و توده جدید گرد و غبار عربی که از مرز عراق و سوریه وارد استان ایلام شده است سبب آلودگی هوای استان و پایین آمدن کیفیت هوا در بیشتر مناطق استان ایلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ”ریزگردها در شرایط خاص می‌تواند حاوی ذرات اورانیوم ضعیف شده حاصل از جنگ خلیج فارس در بیابانهای عراق کویت و عربستان باشد“.

علی دلپیشه افزود: ”این ذرات که بسیار مخاطره آمیز بوده و مستقیماً از طریق استنشاق یا غیرمستقیم از طریق اثرگذاری بر نهاده‌های دامی و کشاورزی می‌تواند سرطانها و ناهنجاریهای غیرقابل علاج به‌دنبال داشته باشد“.

وی اضافه کرد: ”کودکان، زنان باردار و سالمندان و افرادی که مشکلات تنفسی و قلبی دارند نیز باید نکات ایمنی را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری در فضای آزاد جلوگیری کنند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3c8ee94-fc46-45fd-b67c-ea4e5e6d8fb0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات