728 x 90

اخبار اعتراضى,تشدید سرکوب ,اخبار کارگری,

محکومیت شلاق و زندان کارگران، توسط چهار تشکل کارگری

-

شلاق بر پیکر کارگران در نظام ولی فقیه ارتجاع و آخوند روحانی - آرشیو
شلاق بر پیکر کارگران در نظام ولی فقیه ارتجاع و آخوند روحانی - آرشیو
چهار تشکل کارگری با صدور بیانیه‌یی حکم ضدانسانی شلاق کارگران معدن طلای آق دره و صدور حکم زندان و شلاق برای کارگران معدن سنگ آهن بافق را محکوم کرده و خواستار توقف اجرای این قبیل احکام ظالمانه شدند.

در قسمتی از بیانیه ‌این تشکلهای کارگری آمده: ”روزهای پایانی خرداد ماه برای کارگران و مزدبگیران در حالی به سختی سپری می‌شود که کماکان روند اخراج سازیها رو به افزایش است. بیکاری به معضلی بزرگ برای آحاد مردم به‌ویژه خانواده‌های کارگری بدل گشته، افزون بر آن گرانی و تورم حاکم، با وجود دستمزدهای ۸۱۲۰۰۰ تومانی زندگی اکثر کارگران و مزدبگیران را تحت الشعاع قرار داده، به‌گونه‌یی که این دستمزدها حتی درصد ناچیزی از هزینه‌های یک خانوار چهار نفره اعم از خوراک، پوشاک، آموزش، بهداشت و درمان، مسکن و… را تأمین نمی‌نماید.

در چنین شرایطی صدور و اجرای چنین احکام غیرانسانی برای کارگرانی که تنها خواستار ابتدایی‌ترین حقوق خود هستند، اولین بار نیست که صادر می‌گردد. ما کارگران و تشکلهای کارگری امضا کننده این بیانیه ضمن این‌که همه کارگران را به اتحاد و همبستگی برای ایجاد تشکل مستقل سراسری کارگران فرامی خوانیم، صدور و اجرای احکام زندان و شلاق را برای فعالان کارگری و معلمان را قویاً محکوم می‌کنیم.

انجمن صنفی کارگران چادرملو (آسفالت طوس)
انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان
انجمن صنفی کارگران خبازیهای سنندج و حومه
انجمن صنفی کارگران خبازیهای مریوان و سروآباد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/758b0d82-c747-49a6-8bba-5df5ff5e108a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات