728 x 90

سوريه,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

مخالفان رژیم ایران و رژیم سوریه همبستگی خود را علیه خامنه‌ای مهر کردند

-

همبستگی با مردم و انقلاب سوریه
همبستگی با مردم و انقلاب سوریه

دومین گزارش تلویزیون اورینت:

مقاومت ایران و انقلاب سوریه، مسیری واحد و دشمن مشترکی دارند. بدین منظور، مقاومت ایران یک جلسه رمضانی را تحت عنوان «همبستگی با مردم و انقلاب سوریه» برگزار کرد. این جلسه روی اوضاع سیاسی و انسانی و صحنهٴ عینی سوریه متمرکز بود. از جمله برجسته‌ترین چهره‌های اپوزیسیون سوریه شرکت کننده در این جلسه، مدیر کانال تلویزیونی اورینت غسان عبود بود. علاوه بر او، شخصیتها و فعالانی از اپوزیسیون سوریه، روحانیان و سیاستمدارانی از چند کشور عربی و اسلامی در این جلسه شرکت داشتند.

مریم رجوی: «سلام بر همهٴ جبهه‌های نبرد و پایداری، سلام بر حلب قهرمان، سلام بر مارع و خان طومان و حما، سلام بر حمص و درعا و سلام بر غوطهٴ شرقی و حومه دمشق و شهر پایدار داریا» .

مریم رجوی: «اگر آخوندهای حاکم بر ایران در عراق و سوریه دخالت و جنایت نمی‌کردند، این پدیدهٴ زشت در خاورمیانه گسترش پیدا نمی‌کرد و حملات تروریستی در فرانسه و سایر کشورها هم شکل نمی‌گرفت» .

در این جلسه همچنین نصر الحریری و سهیر الآتاسی اعضای ائتلاف سخنانی ایراد کردند که طی آن به کارشکنی‌های رژیم آخوندی در روند راه‌حل سیاسی گفتگوهای ژنو و کمک به رفع کمبود رژیم سوریه در اعمال جنایتکارانه‌اش و اجرای سیاستهای گرسنگی‌دادن، محاصره و سیاستهای آشتی که بر اصل غذا در برابر آتش‌بس بنا شده، اشاره کردند.

این جلسه از چهره‌هایی که صداهایشان پیوسته با ترانه‌های انقلابی عجین شده است، بی‌نصیب نبود. آنها ترانه‌هایی را ارائه دادند که منعکس‌کننده درد و رنج مردم سوریه به خارج بود. از جملهٴ این چهره‌ها شاعر و خواننده سوری سمیح شقیر بود که تعدادی از ترانه‌های معروفش را تقدیم کرد.

گزارش تلویزیون اورینت:

به ابتکار خانم مریم رجوی در ماه رمضان یک جلسه همبستگی با مردم و انقلاب سوریه در مقابل جنایت‌های جنگی و جنایات ضدبشری که صورت می‌گیرد، برگزار شد و از مقاومت قهرمانانه و پایداری افتخارآمیز مردم سوریه در مبارزه‌اش برای پایان دادن به دیکتاتوری و برقراری دموکراسی و حاکمیت مردم تجلیل به‌عمل آمد.

سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت:

دیدن این تصاویر در هر بیننده‌یی دو نوع احساس متفاوت را بر می‌انگیزد: از یک طرف اندوهی که قلب را می‌فشارد و احساس دیگر افتخار و شکوه است، درود بر قهرمانان.

در واقع این بهایی برای آیندهٴ خلق‌هاست، خون‌ها و غم و اندوهی که ما را متأثر می‌کند، آن‌را باید بخشی از مبارزه برای آزادی دید.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان مسلمانان فرانسه و شخصیتها و فعالان اپوزیسیون سوریه و ایران و تعدادی از روحانیان و سیاستمداران از کشورهای عربی و اسلامی شرکت داشتند.

غسان عبود - رئیس تلویزیون اورینت‌نیوز:


مصاحبه با غسان عبود: «این اولین باری نیست که من در کنفرانس‌ها و فعالیت‌های اپوزیسیون ایران شرکت می‌کنم. چون ما در یک سمت و یک خط واحد حرکت می‌کنیم و در یک جنگ مشترک شرکت داریم که کاملاً روشن است.

در این جلسه، همچنین نمایشگاهی از عکسهایی پیرامون حوادث انقلاب سوریه و وضعیت انسانی و سیاسی و وضعیت در صحنه دایر شده بود.

گزارشگر اورینت:

اپوزیسیون ایران با دعوت از شخصیت‌های اپوزیسیون سوریه و شخصیت‌های سیاسی برجستهٴ عرب تلاش می‌کند از جلسه امروز پیام حمایت از مردم و انقلاب سوریه را برساند... اورینت نیوز -اورپا-پاریس.

پایگاه خبری تلویزیون سراسری فرانسه: مخالفان رژیم ایران و رژیم سوریه همبستگی خود را علیه خامنه‌ای مهر کردند.

فرانس ت.وه.انفو پایگاه خبری تلویزیون سراسری فرانسه 24خرداد 95:

در نمایشگاهی که برای همبستگی با شهر حلب ترتیب داده شده شخصیت‌های اپوزیسیون بشار اسد، حول مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران حلقه زده‌اند.

مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران «ماه رمضان امسال را ماه همبستگی با مردم مقاوم سوریه اعلام کرد» . او نزدیکی با اپوزیسیون سوریه علیه بشار اسد را از طریق یک کنفرانس متبلور کرد. هدف از این هماهنگی: آزادی، عدالت و مساوات برای دو خلق است.

شورای ملی مقاومت ایران و نمایندگان اپوزیسیون سوریه از طریق یک افطار در ماه رمضان، به‌طور رسمی نزدیکی خود را به یکدیگر مهر کردند.

با حضور بیش از بیست شخصیت اپوزیسیون رژیم بشار اسد از جمله هیثم المالح رئیس کمیسیون قضایی ائتلاف سوریه، میشل کیلو عضو دفتر سیاسی ائتلاف و سهیر آتاسی عضو کمیته عالی مذاکره‌کننده مریم رجوی ماه رمضان امسال را «ماه همبستگی با مقاومت سوریه اعلام کرد» .

پرزیدنت شورای ملی مقاومت به یکایک شهرهای شهید بمبارانهای هواپیماهای رژیم (اسد) در سوریه، شامل: حلب، حما، حمص و درعا، به اسم درود فرستاد و «رزمندگان شجاع و بی‌باکی» را که به‌رغم همهٴ درد و رنج‌ها و در فقدان حمایت ابرقدرتها هم‌چنان به رویارویی با استبداد ادامه می‌دهند، گرامی داشت.

خانم مریم رجوی قبل از آن‌که «دخالتها و تروریسم رژیم خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم را» در عراق و یمن و لبنان و سوریه محکوم کند، گفت: «نبرد شما نبرد ما است و پیروزی شما پیروزی ما» .

از نظر مریم رجوی داعش نتیجه سرکوب مردم سوریه و عراق «توسط رژیم آخوندها با کمک بشار اسد و نوری مالکی است» و «مادامی که پاسداران در سوریه باشند، این کشور روی صلح و آرامش را نخواهد دید. مادامی که این رژیم از مذاکرات بین‌المللی راجع به سوریه رانده نشود، این مذاکرات به جایی نخواهد رسید و مادامی که این رژیم از سوریه و عراق رانده نشود، مبارزه علیه داعش به‌جایی نخواهد رسید» .

و در پژواک (خانم مریم رجوی - م)، باید تأکید کرد که باز یک زن این بار به‌نمایندگی از هیأت سیاسی و نظامی اپوزیسیون سوریه سخن گفت؛ سهیر آتاسی خاطرنشان کرد که نزدیکی با شورای ملی مقاومت، «چالشی است در مقابل رژیم آخوندها و پیام امیدی است برای هر دو خلق» سوریه و ایران. او زنان ایرانی را به خیزش فراخواند و ضمن محکوم کردن قاطع خامنه‌ای، از'زنان و مادران ایرانی خواست تا علیه دخالتهای خامنه‌ای در سوریه و کشتاری که نتیجه این دخالتهاست به‌پاخیزند.

از نظر نصر الحریری، از رهبران ائتلاف، «ولی‌فقیه میلیاردها دلار برای حمایت از بشار اسد خرج کرده است. علاوه بر این شبه‌نظامیان شیعی لبنان و عراق، بین 60 تا 80هزار (نیروی رژیم) ایران در مبارزه علیه سوریه بسیج هستند و بیش از 1600تن از آنها از جمله حدود 50 ژنرال کشته شده‌اند» .

برای اولین بار پس از خاتمه جنگ ایران و عراق، ارتش رژیم ایران هم [علاوه بر سپاه پاسداران] در سوریه دخالت کرده است و حریری در این باره گفت: «این هم دلیل دیگری است از بهم ریختگی رژیمی» که در باتلاق سوریه غرق می‌شود و دارد بر سر بود و نبودش در این نبرد بازی می‌کند.

هیثم المالح وکیل و مدافع تاریخی حقوق‌بشر در سوریه به شیوه خودش این گام جدید را توضیح می‌دهد: «آزادی غیرقابل تفکیک است، ما در جستجوی آن هستیم. مجاهدین خلق هم در جستجوی آن هستند» .

فی‌الواقع مریم رجوی در بیان خود شروع به ابراز مشترکات دو خلق ایران و سوریه کرد؛ (وی گفت) : «انسان و اجتماع انسانی قادرند بر همهٴ اجبارات و طغیانها علیه آزادی و عدالت و برابری، غلبه کنند» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fef3a748-28d5-4ce5-9edf-40ec67a9f893"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات