728 x 90

اخبار لبنان,حزب الله لبنان,

تهدید تروریستی حزب‌الشیطان علیه بانکهای لبنان

-

بانک مرکزی لبنان
بانک مرکزی لبنان
روزنامه لبنانی الاخبار نزدیک به حزب‌الشیطان لبنان به‌نقل از منابعی در ائتلاف هشت مارس که با محوریت این حزب تشکیل شده، نوشته است حزب‌الله بر این باور است که بانکهای اجرا کننده قانون آمریکا، خود را به درد سر انداخته‌اند و باید خود را نجات دهند.

هفته گذشته بانک مرکزی لبنان در راستای اجرا کردن تحریم‌های اخیر آمریکا علیه حزب‌الشیطان، حدود ۱۰۰ حساب‌ بانکی این حزب را بست. بیش از سه هزار تن از افراد مرتبط با حزب‌الله لبنان از جمله شخص حسن نصرالله دبیرکل این حزب، دو تن از اعضای کنونی پارلمان و همچنین برخی نهادهای وابسته به این حزب از جمله تلویزیون المنار، رادیوی نور و بیمارستان رسول اعظم در فهرست تحریم شدگان قرار گرفته‌اند. کلیه اسامی و نهادهایی که حسابشان توسط بانک مرکزی لبنان مسدود شده، طی فهرستی از سوی آمریکا به بانک تسلیم شده بود. بنا‌ به این قانون نه تنها این حسابها مسدود شده‌اند بلکه افراد و نهادهای تحت تحریم آمریکا، اجازه افتتاح هیچ حساب دیگر در بانکهای لبنان را نخواهند داشت.

لازم به یادآوری است، شامگاه یکشنبه، انفجار بمبی یکی از بانکهای اجرا کننده تحریم‌ها علیه حزب‌الشیطان را در بیروت پایتخت لبنان هدف قرار داد.
به گزارش العربیه روزنامه‌های لبنانی تقریباً بر این مسأله اجماع داشتند که انفجار شامگاه یکشنبه، با اجرای قانون تحریم‌ حزب‌الله ارتباط دارد.
روزنامه النهار سر مقاله‌یی با عنوان «ترساندن بانکها.. پیامی که رسید اما چیزی را تغییر نمی‌دهد» نوشت: «موضع مشخصی در برابر قانون آمریکایی و ضرورت اجرای آن وجود دارد» .
این روزنامه افزوده است: «عاملان انفجار شامگاه یکشنبه و زمان افطار را برای اجرای عملیات خود انتخاب کردند تا کسی در آن کشته نشود. هدف آن‌ها هم مشخص است:‌ ارسال پیام به بانکها».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e098adf-8f52-4a3c-822b-d91ccfc71a4c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات