728 x 90

-

باراک اوباما، حمله فلوریدا را تروریستی دانست

-

باراک اوباما
باراک اوباما
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه 23خرداد 95 تیراندازی مرگ‌بار اورلاندو در ایالت فلوریدا را «اقدامی تروریستی» و «زاییده تنفر» خواند و تأکید کرد نباید از هیچ تلاشی برای کشف احتمال وابستگی مهاجم به گروه‌های تروریستی فروگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما گفت: پلیس فدرال آمریکا، این حادثه را به‌عنوان «اقدامی تروریستی» بررسی می‌کند

عمر صدیق متین، بامداد یکشنبه به وقت شرق آمریکا، در حادثه‌ای که «مرگ‌بارترین تیراندازی در تاریخ آمریکا» نام گرفته، ۵۰ تن را در یک باشگاه شبانه کشت و ۵۳ تن دیگر را زخمی کرد. برخی این حادثه را خونین‌ترین رویداد بعد از 11سپتامبر می‌دانند.

خبرگزاری رویتر به‌نقل از یک مقام رسمی آمریکا نوشت هنوز «شواهدی در مورد ارتباط مستقیم» میان مهاجم فلوریدا و داعش در دست نیست.

گرچه او تأکید کرده است که مقامهای امنیتی هم‌چنان در حال روشن کردن ارتباط احتمالی میان این مظنون و گروه‌های افراط‌گرا هستند.

شبکه خبری ان.بی.سی می‌گوید ضارب اورلاندو، پیش از اقدام به تیراندازی در تماس با ۹۱۱، تلفن اضطراری آمریکا، به گروه داعش و رهبر آن «سوگند وفاداری» خورده است.

این مهاجم ۲۹ ساله عمر صدیق، که سه ساعت پس از هجوم به یک باشگاه شبانه و در هنگام مداخله پلیس کشته شد، در سال ۱۹۸۶ در شهر نیویورک به دنیا آمده اما پدر و مادرش متولد افغانستان هستند.

فاکس نیوز در گزارشی می‌گوید عمر صدیق متین، از سال ۲۰۱۳ برای پلیس فدرال آمریکا شناخته شده بوده و اخیراً پرونده‌یی به نام او در اف.بی.آی گشوده شده است.

ریک اسکات، فرماندار فلوریدا، تصریح کرده این اقدام «به‌روشنی اقدامی تروریستی، و مشمئزکننده است، که باید هر شهروند آمریکایی از آن عصبانی باشد» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab02d539-6034-4332-b896-cd3ba3ec8c49"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات