728 x 90

روابط ایران آمریکا,برجام، زهرخواران رژيم,

جان کری دستور تحقیق در مورد سانسور کنفرانس مطبوعاتی در مورد مذاکرات اتمی با رژیم ایران را صادر کرد

-

جان کری وزیر خارجه آمریکا
جان کری وزیر خارجه آمریکا
بعد از فشارهای شدید کنگره آمریکا، جان کری دستور داد در مورد سانسور بخشهایی از ویدئوی جلسه توجیه مطبوعاتی سال 2013 سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا درباره مذاکرات اتمی با رژیم ایران تحقیق شود.

فاکس نیوز گزارش داد:
هفته گذشته بعد از اعتراف به مفقود شدن بیش از چند دقیقه از ویدئوی توجیه مطبوعاتی سال 2013 در مورد توافق اتمی با رژیم ایران جان کری وزیر خارجه آمریکا دستور تحقیق در این مورد را صادر کرد تا مشخص شود چه کسی دستور این کار را داده است.

مارک تونر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: ”ما به تحقیقات در مورد اطلاعات بیشتر ادامه می‌دهیم تا تلاش کنیم دریابیم چه اتفاقی افتاده است ”.

وی اضافه کرد ”جان کری وزیر خارجه می‌خواهد تا عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم, وقایع را بیشتر بازبینی کرده و تلاش کنیم از ریشه ماجرا باخبر شویم “.

در سال ۲۰۱۳ میلادی در جریان پرسش و پاسخی میان خبرنگار شبکه فاکس‌نیوز و جن ساکی سخنگوی وقت وزارت‌خارجه آمریکا سوالی در رابطه با مذاکرات مخفیانه با رژیم تهران در مورد برنامه اتمیش مطرح شد.

سخنگوی وقت وزارت‌خارجه در پاسخ گفت: ”دیپلماسی گاه نیازمند حریم خصوصی‌ست “. اما در نهایت از ارائه جوابی مستقیم به این پرسش خبرنگار شبکه فاکس خودداری کرد.

این بخش از کل کنفرانس خبری جن ساکی, از ویدئویی که به‌طور معمول در وب‌سایت و حساب کاربری وزارتخانه بر یوتیوب قرار می‌گیرد, حذف شده‌است.

پیش از آن که موضوع تدوین و حذف ویدئوی گفتگو با جن ساکی بازتاب پیدا کند, گفته‌های بن رودز, معاون مشاور شورای امنیت ملی کاخ سفید با روزنامه نیویورک‌تایمز در مورد چگونگی ارائه توافق اتمی و زمان آغاز گفت و گو‌ها با رژیم ایران نیز با اعتراض جمهوری‌خواهان روبه‌رو شده بود.

بن رودز گفته بود دولت باراک اوباما در رابطه با مذاکرات و توافق هسته‌یی با رژیم ایران و شکل بازتاب آن در رسانه‌ها و مطبوعات کاری کرده که صدای موافقان توافق رساتر شنیده شود تا افکار عمومی را همراه خود سازد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f316c6d-5d7a-46e5-aef7-86694601399b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات