728 x 90

تشدید سرکوب ,

دستگیری و انتقال آرش صادقی به زندان اوین

-

آرش  صادقی
آرش صادقی
آرش صادقی که صبح امروز جهت پیگیری پرونده‌اش به دادسرای اوین مراجعه کرده بود؛ دستگیر شده و به قرنطینه بند 4 زندان اوین منتقل شده است.

قابل ذکر است که آرش صادقی در 2اسفند 94 در بیدادگاههای آخوندی به 19سال حبس محکوم شده بود. پیش از این تاریخ در دادگاه بدوی به وی 15سال حبس داده بودند.

سازمان عفو بین‌الملل در همان تاریخ با انتشار بیانیه‌یی محاکمه زندانی سیاسی «آرش صادقی» و همسرش «گلرخ ابراهیمی» را ناعادلانه دانست و صدور حکم زندان آنها را محکوم کرد. خاطرنشان می‌شود گلرخ ابراهیمی نیز به شش سال حبس محکوم شده است.

بیشتر بخوانید:
18اسفند 94: سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌یی محاکمه زندانی سیاسی «آرش صادقی» و همسرش «گلرخ ابراهیمی» را ناعادلانه دانست و صدور حکم زندان آنها را محکوم کرد.
بر اساس حکم بیدادگاه رژیم آرش صادقی به پانزده سال زندان و گلرخ ابراهیمی به شش سال و نوید کامران و بهنام موسیوند نیز هر کدام به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
بنا بر رأی بیدادگاه تجدید نظر و با احتساب احکام تعلیقی قبلی، آرش صادقی به ۱۹ سال، گلرخ ابراهیمی به ۶ سال، بهنام موسیوند به ۳ سال و نوید کامران به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شدند. عفو بین‌الملل خواستار لغو این احکام گردید.

تهران - روز یکشنبه 2اسفند 1394 بیدادگاه تجدید نظر که در شعبه 54 به سرکردگی قاضی دژخیم پور عرب تشکیل شد، احکام دانشجوی زندانی آرش صادقی و سایر دوستانش را تأیید و ابلاغ کرد.

آرش صادقی در این بیدادگاه به 15سال زندان و همچنین همسرش گلرخ ابراهیمی به 6سال زندان، بهنام موسیوند و نوید کامران هر یک به یک‌سال زندان مجدداً محکوم شدند. این بیدادگاه حکم آنان را قطعی اعلام کرد.

زندانی سیاسی آرش صادقی در تاریخ 15شهریور 93 توسط مزدوران اطلاعات سپاه پاسداران در قرارگاه ضد ثارالله دستگیر شده بود. وی دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی است و به مدت هفت ماه در انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf5cd983-4e13-495b-864f-ad607f62bfc6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات