728 x 90

بحران اقتصادى ايران,فساد اقتصادى,

رکود بر سر سفره کارگران گچساران

-

واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران تعطیل
واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران تعطیل
به اعتراف رسانه‌های حکومتی ۶۰ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران تعطیل و نیمه تعطیل شده و تعدادی از کارگران این واحدها را خانه‌نشین کرده است.

خبرگزاری بسیج روز سه‌شنبه 18خرداد با عنوان ”رکود بر سر سفره کارگران شهر نفتی ایران “به این رکود اعتراف کرد و نوشت: «شهرستان گچساران به‌دلیل برخورداری از منابع نفت و گاز و به‌عنوان یک شهر صنعتی نقش بسیاری در تولید درآمد در کشور دارد. این شهرستان اکنون 30 درصد از نفت کشور را تولید می‌کند و سهم به‌سزایی در درآمدزایی در کشور دارد. از این شهر به‌عنوان پنجمین ابرمخزن‌ تولید نفت در جهان و دومین تولیدکننده گاز در کشور یاد می‌شود. تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران و به‌دنبال آن بیکار شدن تعدادی از کارگران اکنون یکی از مشکلات این شهرستان شده است. از تعداد 74 واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان گچساران اکنون حدود نیمی از آن‌ها به‌دلیل وجود مشکلات کمبود نقدینگی و مشکلات مالی تعطیل شده است. کمبود نقدینگی سبب تعطیل و نیمه تعطیل شدن 60 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران شده و تعدادی از کارگران این واحدها را خانه‌نشین کرده است. در حال حاضر 35 واحد تولیدی و صنعتی در گچساران تعطیل شده و تعداد 12 واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان نیز غیرفعال هستند. »

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رژیم در گچساران در گفتگو با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم گفت: «تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی اکنون یکی از مشکلات در حوزه صنعت در این شهرستان است. عدم سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی منجر به تعطیلی و نیمه تعطیل شدن تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان گچساران شده است… در حال حاضر بیش از نیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان گچساران تعطیل و نیمه تعطیل هستند» .

شریفی با اشاره به این‌که اکنون 35 واحد تولیدی و صنعتی در گچساران تعطیل هستند، افزود: «12 واحد تولیدی و صنعتی نیمه تعطیل هستند. رکود، عدم سرمایه در گردش و کمبود منابع مالی و معوقات و بدهی‌های بانکی از علل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان است. تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران سبب بیکار شدن تعداد 160نفر از کارگران این واحدها در این شهرستان شده است» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bbe342cd-8ddf-4337-805d-8a851a58e15e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات