728 x 90

سرکوب زنان,

بی خبری از مریم نقاش زرگران؛ در دهمین روز اعتصاب غذا

-

مریم نقاش زرگران
مریم نقاش زرگران
خانواده هموطن مسیحی مریم (نسیم) نقاش زرگران گفتند از وضعیت این زندانی در دهمین روز اعتصابش به‌رغم پیگیریهای انجام شده از زندان اوین، بی‌خبر هستند و همین باعث نگرانی آنها شده است. آنها گفتند: کلیه تماس‌های تلفنی و تلاشهای آنان برای کسب خبر از بهداری زندان اوین و بند زنان این زندان بی‌پاسخ مانده است.

مریم (نسیم) نقاش زرگران هموطن مسیحی که در زندان اوین محبوس می‌باشد، از روز پنجشنبه ششم خرداد در اعتراض به عدم رسیدگیهای پزشکی، وضعیت پرونده، دست به اعتصاب‌غذا زده است.

وی روز یکشنبه 9خرداد نیز، در یک حرکت اعتراضی دیگر از رفتن برای ملاقات با خانواده‌اش خودداری کرد. در پی این اقدام، اکثر زنان هم‌بند او نیز در حمایت از اعتراض وی از رفتن به ملاقات خودداری کردند.

مریم (نسیم) نقاش زرگران نوکیش مسیحی توسط قاضی جنایتکار مقیسه، ریاست شعبه ٢٨ بیدادگاه رژیم به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این هموطن مسیحی که در بند زنان زندان اوین محبوس است دچار درد شدید در ناحیه گوش و سرگیجه مستمر شده‌ است. پزشکان بهداری زندان پس از رسیدگی اولیه به وی گفته‌اند تا دو هفته آینده نباید سرش را تکان دهد، در صورت عدم بهبود لازم است تحت عمل جراحی قرار گیرد. با این حال هم‌چنان دادستانی جنایتکار رژیم با مرخصی استعلاجی یا اعزام وی به بیمارستان مخالفت می‌کند.
مریم (نسیم) نقاش زرگران به‌دلیل ابتلا به بیماری ASD حدوداً ٩ سال قبل تحت جراحی قلب قرار گرفت و نیاز مبرم به مراقبتهای ویژه و مستمر پزشکی دارد. علاوه بر این او در یک سال اخیر با بی‌حسی دست و پا و درد مزمن در مفاصل و ستون فقرات مواجه شده است که پس از ماهها در مراجعه اولیه به پزشک متخصص تشخیص اولیه بیماریهای دیسک کمر، آرتروز و پوکی استخوان بوده است و پزشک زندان دستور بستری ۵ روزه و نیاز فوری به انجام فیزیوتراپی را صادر کرده که با عدم مجوز دادستانی وی هم‌چنان از درد بسیار رنج می‌برد. زرگران همچنین در ماه‌های زندان به کم خونی شدید، بیماری قند و چربی خون مبتلاست که به‌دلیل عدم صدور مجوز از سوی نهادهای قضایی مربوطه پروسه درمانی وی متوقف مانده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2eaa830-a3f5-41d4-ae6a-8892490e74af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات