728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

ابراز نگرانی خامنه‌ای از آیندهٴ نظام: «سرنوشت، سرنوشت رقت‌آوری خواهد بود»

-

خامنه‌ای
خامنه‌ای
ولی‌فقیه ارتجاع صبح جمعه 14خرداد، بر سر قبر خمینی نسبت به آیندهٴ نظام ولایت ابراز نگرانی کرد و با اشاره به شکافها و ریزشهای درونی رژیم گفت: «هر جا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم... می‌توان این راه را با شیوه انقلابی حرکت کرد؛ آن وقت پیشرفت قطعی است. می‌توان به شیوه دیگری حرکت کرد؛ آن وقت سرنوشت، سرنوشت رقت‌آوری خواهد بود. امام می‌گفت اسلام و ملت ایران سیلی خواهد خورد» .

خامنه‌ای در ادامه به یأسی که در درون رژیم موج می‌زند اعتراف کرد و افزود: «بعضی سعی می‌کنند جامعه و جوانان را دچار ناامیدی کنند... نباید تسلیم فشارها شویم، نباید رضایت به وضع موجود دهیم» .

حمله شدید خامنه‌ای به رفسنجانی

ولی‌فقیه طلسم‌شکسته در عین ابراز نگرانی از شکافهای درونی، با شدتی کم سابقه به این شکافها دامن زد و با دادن نشانی رفسنجانی گفت: «این خطاست که گمان کنیم انقلابی فقط کسی است که در دوران انقلاب در کنار امام بوده؛ برخی گمان می‌کنند انقلابیون فقط کسانی هستند که در دوران انقلاب و در کنار امام بودند» .

خامنه‌ای بار دیگر رفسنجانی را کانال نفوذ دانست و با عباراتی دیگر افزود: «حساسیت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از دشمن شاخصهای انقلابی‌گری است؛ این شاخص‌ها اگر در کسی وجود داشته باشد قطعاً انقلابی است» .

حمله خامنه‌ای به روحانی

خامنه‌ای در گام بعد روحانی را هدف حمله قرار داد و با اشاره به حرفهای دائمی او گفت: «اینکه گمان کنیم رونق اقتصادی صرفاً با سرمایه‌گذاری خارجی تأمین می‌شود، خطاست. نباید همه چیز را موکول به سرمایه‌گذاری خارجی کنیم… الآن که مذاکرات هسته‌یی به نتایجی منتهی شده یکی از اهدافشان اقتصاد است، بلعیدن اقتصاد ایران. نباید در هاضمه اقتصاد جهانی هضم شویم... » .

ولی‌فقیه ارتجاع در مقابل با تکرار عبارت رسوای «اقتصاد مقاومتی» به‌عنوان تنها راه‌حل، بر ادامه سلطه پاسداران بر ثروتهای ملی تأکید کرد: «استقلال اقتصادی تنها با اقتصاد مقاومتی به دست می‌آید» .

خامنه‌ای در ادامه حملات بیشتری را متوجه روحانی کرد و گفت: «وقتی می‌گوییم دشمن داریم، می‌گویند شما دچار توهم توطئه‌اید. خود این مطرح کردن توهم توطئه یک توطئه برای کم کردن حساسیتها نسبت به دشمنیها است... این هم خطاست که خیال کنیم اگر فلانی انقلابی است، یعنی فلانی افراطی است؛ انقلابی‌گری به‌معنای افراطی بودن نیست» . اینها نشانی جملات روحانی و رفسنجانی است که بارها عوامل باند خامنه‌ای را افراطی و تندرو نامیده‌اند.

دوگانه گویی در مورد رابطه با آمریکا

ولی‌فقیه ارتجاع در یک دوگانه گویی تازه از یک طرف گفت: «هر فرد و جریانی اگر به آمریکا اعتماد کرد خطای بزرگی مرتکب شده و سیلی خواهد خورد» و از طرف دیگر به امید رهایی از باتلاق بحرانها و تحریمها برای ادامه مذاکره راه باز کرد و افزود: «انسان ممکن است دچار وسوسه شود که برویم با یک ابرقدرتی همکاری کنیم… اگر در هر قضیه‌یی به فرض که البته محال است، مذاکره و از اصول تنازل کنیم آمریکا نقش مخربش را تکرار خواهد کرد و دبه خواهد کرد و به تعهدش عمل نمی‌کند» .

خامنه‌ای در عین‌حال با اعتراف گرفتاری نظام در باتلاق برجام و تحریمها به زبان معکوس و دجالگرانه افزود: «مردم نه از تهدید نظامی‌ ترسیدند نه از تحریم ترسیدند و نه از تحریم فلج شدند، بلکه حرکت را ادامه دادند؛ از این پس هم باید همین باشد. همه باید انقلابی بمانند و انقلابی حرکت کنند» .

وحشت از فضای مجازی

سردمدار در گل ماندهٴ نظام همچنین نسبت به فضای مجازی و خطری که از این جهت رژیم را تهدید می‌کند، گفت: «اینترنت و فضای مجازی و ابزارهای اطلاعاتی را نمی‌شود در اختیار دشمن قرار داد. امروز در اختیار دشمنان است؛ ابزار سلطه فرهنگی دشمن است» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8286e145-9a7d-4866-812f-aaaf76d9bbc1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات