728 x 90

اخبار اعتراضى,اخبار دانش آموزی,

گسترش اعتراضات دانش‌آموزان در یزد، خراسان جنوبی، کرمان، گرگان، شاهرود، اصفهان، ایلام، شیراز و تهران + عکس

-

 -
-
تجمعات اعتراضی دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان به سخت بودن امتحانات نهایی گسترش یافته و در شهرهای مختلف ادامه دارد.
 
 

به گزارش رسانه‌های حکومتی روز دوشنبه دهم خرداد دانش‌آموزان سوم دبیرستان در شهرهای یزد، خراسان جنوبی، کرمان، گرگان، شاهرود، ایلام شیراز و اصفهان، با تجمع مقابل آموزش و پروش رژیم در این شهرها و به آتش کشیدن کتابهای درسی اعتراض خود را سخت بودن امتحانات نشان دادند.
 
 

خبرگزاری حکومتی ایلنا با عنوان ”تجمعات سریالی“ به استمرار اعتراض دانش‌آموزان اعتراف کرد و نوشت: «پس از گذشت یک هفته هم‌چنان اعتراض دانش‌آموزان به سخت بودن امتحانات نهایی و تجمع آنها در مقابل ادارات آموزش و پرورش مناطق ادامه دارد» .‎
 
 

این خبرگزاری حکومتی افزود: «تجمع‌ها از استان تهران آغاز شد و در استانهای اصفهان، مشهد، ایلام، گرگان، فارس و چند استان دیگر ادامه یافت» .
 
 
 
 


بیشتر بخوانید:
در برخی از شبکه‌های اجتماعی نیز دانش‌آموزان با هشتگهای اعتراض به امتحانات نهایی اعتراضهای خود را مطرح کرده‌اند. نمرات امتحان نهایی سال سوم دبیرستان از آن رو دارای اهمیت است که معدل این سال تحصیلی در نتیجه کنکور ورود به دانشگاه تاثیرگذار است.

یکی از معلمان شهر تهران سخت بودن سؤالات را مورد تأیید قرار داد و به خبرگزاری حکومتی ایلنا گفت: «سوالاتی که داده شده بود؛ در حد بچه‌ها نبود. مثلاً در رشته تجربی، بارم‌بندی درس ریاضی ۳ اشکال داشت و اگر دانش‌آموز حتی یک کلمه را نمی‌نوشت، نمره خیلی زیادی را دست می‌داد. امتحانات روتین همیشه نبود و مقداری از روال خارج شده بود. جواب‌ها، جواب‌های مشخصی نبود و یا این‌که ممکن بود؛ یک سؤال چندمدل جواب داشته باشد، اما فقط به یک مدل نمره تعلق می‌گرفت. » .

وی افزود: «باید سوالاتی طراحی شود که اهداف کتاب را مورد نظر قرار دهد. در حال حاضر همان طراحان قدیمی با همان دیدگاههای قدیمی حضور دارند و زیر بار هیچ چیز نمی‌روند و تغییر این افراد ضرورت دارد. »

این خانم معلم درباره این‌که نمره دانش‌اموزان در این درس چقدر نسبت به سال گذشته پایین آمده‌است؟ گفت: «برگه بچه‌ها را تصحیح کردم و نمرات پایین است و نسبت به سال قبل، میانگین دو یا سه نمره پایین آمده است. » .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/004a7d0e-3d44-4adc-b866-c61eebd5c68f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات