728 x 90

تشدید سرکوب ,

انعکاس اجرای حکم ضدانسانی شلاق در رسانه‌های خبری جهان

-

حکم ضدانسانی شلاق در ایران
حکم ضدانسانی شلاق در ایران
اجرای حکم ضدانسانی شلاق درباره 35 جوان در قزوین، انعکاس گسترده‌یی در رسانه‌های خبری داشت.

​روزنامه ‌ایندیپندنت انگلستان طی گزارشی در این باره نوشت: «به‌رغم رفع تحریم‌ها به ازای توقف برنامه اتمی... ، (رژیم) ایران هم‌چنان به نقض گسترده حقوق‌بشر متهم می‌شود... گروه‌های حقوق‌بشری می‌گویند، از زمان به قدرت رسیدن روحانی در سال 2013، بیش از 1800تن اعدام شده‌اند (و مواردی از) ضرب و شتم، شلاق‌زدن و قطع عضو (وجود داشته است) » .

ایندیپندنت می‌افزاید: «شورای ملی مقاومت ایران گفت: اقدام «وحشیانه» (شلاق‌زدن جوانان) نشان می‌دهد که «مدراسیون در دوران ریاست‌جمهوری روحانی چیزی جز سراب نیست» .

دیلی میل انگلستان نیز در گزارشی در همین رابطه، نوشت: «شاهین قبادی از کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران گفت: سه سال بعد از (شروع) ریاست‌جمهوری روحانی، وضعیت حقوق‌بشر در ایران در تمامی زمینه‌ها، وخیم‌تر می‌شود. این نشان‌دهندهٴ وضعیت متزلزل رژیم و انزوای کامل آن نزد مردم ایران، به‌ویژه در میان جوانان است» .

واشینگتن ‌پست در گزارشی در این درباره خاطرنشان کرد که در ایران، قدرت اصلی همواره در اختیار آخوندهای حاکم بوده است؛ از جمله قوه قضاییة رژیم و سپاه پاسداران که کنترل نیروهای بسیج را برعهده دارد.

واشینگتن‌پست در این گزارش همچنین تأکید کرده که نیروهای امنیتی رژیم، اقدامات سرکوبگرانهٴ خود را علیه زنان به بهانهٴ بدحجابی افزایش داده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9321478e-a78a-4759-84a6-7f30ece2d26f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات