728 x 90

زندانیان سیاسی,اعتصاب زندانيان سياسي,

جعفر عظیم زاده، یک ماه اعتصاب غذا

-

زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده رئیس هیأت مدیره اتحادیه کارگران
زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده رئیس هیأت مدیره اتحادیه کارگران
جعفر عظیم‌زاده رئیس هیأت مدیره اتحادیه کارگران به‌دلیل این‌که خواستار بازبینی پرونده‌ قضایی پرونده خود و رفع عناوین اتهام های امنیتی است، حدود یک ماه است که در اعتصاب‌غذای به‌سر می‌برد.

سال گذشته آقای عظیم‌زاده در بیدادگاههای رژیم به 6سال زندان محکوم شده بود.

در سالیان اخیر، آن دسته از فعالان کارگری و کارگران معترض به شرایط صنفی‌شان که از سوی دژخیمان امنیتی و یا انتظامی بازداشت شده‌اند، در دادگاه به اتهام هایی مانند «اقدام علیه امنیت ملی» و «تشویش اذهان عمومی» به زندان محکوم شده‌اند.

همسر آقای جعفر عظیم‌زاده ضمن اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این زندانی سیاسی گفت:: «فشار خون او به‌شدت افت کرده و وزنش هم کم شده است. کلیه‌هایش هم‌چنان دچار مشکل هستند ولی اصلاً به وضعیتش رسیدگی نمی‌کنند».

بر اساس گزارشها، آقای عظیم‌زاده در روز اول خرداد ماه، به بیمارستانی در تهران منتقل شد مأموران رژیم برای شکستن اعتصاب‌غذای وی خواستار تزریق سرم شدند، اما این زندانی سیاسی با این کار مخالفت ورزید. دژخیمان رژیم نیز بلافاصله را به زندان بازگرداندند.

به‌رغم همه فشارها آقای عظیم‌زاده در گفتگو با همسرش تأکید کرده که به اعتصاب‌غذای خود ادامه خواهد داد تا خواسته‌هایش مورد رسیدگی قرار گیرند.

شماری از تشکل‌های کارگری مانند اتحادیه آزاد کارگران ایران، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، کانون مدافعان حقوق کارگر و اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران در ایران خواستار تحقق خواسته‌های جعفرعظیم‌زاده و آزادی او و سایر زندانیان سیاسی شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84434da1-b6dd-41b8-878a-c6b486795570"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات