728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,روابط ایران آمریکا,برنامه موشک

هشدار نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به «تسهیل احتمالی معاملات دلاری با رژیم ایران»

-

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
 به‌دنبال اظهارات جیکوب لیو وزیر خزانه‌داری آمریکا مبنی بر این‌که بحث در مورد امکان بهره‌برداری رژیم ایران از معاملات بانکی با دلار در وزارت خزانه‌داری در جریان است اما هنوز تصمیمی گرفته نشده، نمایندگان کنگره آمریکا واکنش نشان دادند.
 
پل رایان رئیس مجلس نمایندگان در بیانیه‌یی گفت:
«در حالی که ایران با انجام آزمایش موشکهای بالستیک به تضعیف روح توافق اتمی ادامه می‌دهد، دولت اوباما آستینها را برای کمک به ایران برای از سر گیری تجارت بالا زده. رئیس‌جمهور باید این طرح را کنار بگذارد».

دو سناتور جمهوری خواه، مارکو روبیو و سناتور مارک کرک نیز روز12 فروردین در نامه مشترکی به جک لیو، وزیر خزانه‌داری، به‌شهادت سال پیش آدام زوبین، مدیر تحریمها در این وزارتخانه، استناد کردند که به قانونگذاران گفته بود رژیم ایران اجازه نخواهد یافت ’حتی به معاملات دلاری’ دست پیدا کند.
این دو سناتور همچنین به تحقیقات سابق وزارت خزانه‌داری اشاره کردند که گفته بود ’کل بخش مالی رژیم ایران از حوزه‌های اصلی نگرانی در زمینه پولشویی است’.
مقامهای دولت اوباما می‌گویند که این تغییر قول سابق آنها را نقض نمی‌کند چون «رژیم ایران هم‌چنان از دسترسی مستقیم به نظام مالی آمریکا محروم خواهد بود» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51c4270c-01e8-4095-b97a-402629299a87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات