728 x 90

اخبار اروپا,پناهجويان و آوارگان,

غرق شدن دهها پناهجو در د‌ریای مدیترانه

-

غرق شدن پناهجویان
غرق شدن پناهجویان
بر اثر واژگون شدن یک قایق حامل پناهجویان در دریای مدیترانه حدود 30تن جان باختند.
رنزیس سونینو، سخنگوی عملیات نیروی دریایی اتحادیه اروپا علیه قاچاق انسان، با اعلام این خبر گفت: «یک هواپیمای کشور لوکزامبورگ یک قایق واژگون شده را با حدود صد مهاجر در 65 کیلومتری سواحل لیبی شناسایی کرد» .

همزمان گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد توانسته است جان 24 پناهجوی غرق شده را نجات دهد ولی ممکن است این حادثه به کشته شدن 80 پناهجوی دیگر انجامیده باشد.

روز چهارشنبه نیز در حادثه‌یی مشابه‌ ، پنچ پناهجو در آبهای مدیترانه جان خود را از دست دادند. نیروی دریایی ایتالیا با انتشار تصاویر این حادثه، اعلام کرد که توانسته جان ۵۶۲ پناهجو را نجات دهد.

بیشتر بخوانید:
در جریان واژگون شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل لیبی در روز چهارشنبه، پنج پناهجو جان خود را از دست دادند که اجساد آنها به ساحل منتقل شد. نیروی دریایی ایتالیا می‌گوید موفق شد جان بیش از ۵۰۰ پناهجو را نجات دهد.
کشتیهای گارد ساحلی ایتالیا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری حدود ۵۶۰۰ پناهجو را از آبهای دریای مدیترانه نجات داده‌اند. در دو سال گذشته حدود ۳۲۰ هزار پناهجو به سواحل ایتالیا رسیده‌اند و حدود ۷ هزار پناهجو جانشان را در این مسیر از دست داده‌اند.
از سوی دیگر تخلیه اردوگاه پناهجویان ایدومنی یونان در مرز مقدونیه وارد سومین روز خود شده است. مقامهای یونان پناهجویان را به اردوگاههای جدید در شمال یونان منتقل می‌کنند.
با این حال سازمان «نجات کودکان» نسبت به انتقال کودکان پناهجو به اردوگاه جدید اظهار نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند که در اردوگاه جدید غذا، آب و سرپناه مناسب وجود ندارد. این سازمان نسبت به شرایط غیرانسانی اردوگاههای جدید هشدار داده‌اند.
در طول چهار ماه گذشته بین ۹ تا ۱۴ هزار پناهجو در اردوگاه ایدومنی زندگی کرده‌اند که حدود ۴۰ درصد آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2753df90-f15b-4243-9672-9207511aa5fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات