728 x 90

روابط ایران و کشورهای منطقه,

سومالی تلاشهای رژیم ایران برای سیاسی کردن حج را محکوم کرد

-

سومالی تلاشهای رژیم ایران برای سیاسی کردن حج را محکوم کرد
سومالی تلاشهای رژیم ایران برای سیاسی کردن حج را محکوم کرد
دولت سومالی روز شنبه اول خرداد 95 تلاشهای رژیم ایران را برای سیاسی کردن حج محکوم کرد. پیش از این شورای نیز همکاری خلیج فارس تلاش‌های رژیم ایران برای سیاسی کردن حج را محکوم کرده بود.

عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هفته گذشته تصریح کرد کشورهای خلیج فارس، موضع رژیم ایران با هدف سیاسی کردن حج و مانع‌تراشی در مسیر توافق‌ نهایی به‌منظور سازماندهی حجاج ایرانی در ادای فریضه حج را محکوم می‌کنند .

بیشتر بخوانید:
عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ مفتی عربستان و رئیس هیأت عالی علماء و رئیس کمیته دائم بررسیهای علمی و فتواها، تنظیم رژیم ایران با حج به مدت سی سال را تنظیمی زشت توصیف کرد که باعث ایجاد حوادث و مسائلی در بیت الله الحرام شده است.

وی در مصاحبه با روزنامه عکاظ چاپ عربستان گفت: «اینها نهال نجس و دشمن بیت الله الحرام و پیامبر خدا صلی‌الله و علیه و سلم می‌باشند، ادعا می‌کنند که از حج منع شدند ولی دروغ می‌گویند، در حالیکه دولت عربستان آنها را از حج کردن منع نکرده است، بلکه آن را سازماندهی کرده است و قانونی ایجاد کرده است که تمام جهان اسلام با آن موافقت کرده و آن را امضاء کرده‌اند و نسبت به اکثر امور گذشت کردند» ..

به نوشته این منبع مفتی عربستان حوادث تأسف‌باری که رژیم ایران در آنها دست داشته را محکوم کرد و گفت: «چندین مسأله و حادثه در بیت الله الحرام انجام دادند و اشتباه و تجاوزهای کردند که بزرگترین آنها در سال 1366 بود که آن تظاهرات زشت را انجام دادند و امنیت انسانهای بی‌گناه را تهدید کردند که باعث منعشان شد و آن چیزی شد که آنها می‌خواستند» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ce8bfe1-01a8-421a-af28-c1d0d34931af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات