728 x 90

تشدید سرکوب ,زندانیان سیاسی,اخبار اروپا,

کمیساریای حقوق‌بشر آلمان: حکم نرگس محمدی شوکه‌کننده است

-

باربیل کوفلیر
باربیل کوفلیر
باربیل کوفلیر، کمیسر دولت فدرال برای حقوق‌بشر و کمکهای بشر دوستانه در وزارت‌خارجه آلمان، طی بیانیه‌یی حکم 16سال زندان، زندانی سیاسی نرگس محمدی را محکوم کرد و آن را شوکه‌کننده خواند.

در این بیانیه آمده است: «من عمیقاً با شنیدن این خبر، که نرگس محمدی به 16سال زندان محکوم شده است شوکه شدم. نرگس محمدی بصورت مسالمت‌آمیز و خستگی‌ناپذیر برای سالهای متمادی برای بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران و به‌ویژه در مورد لغو تدریجی مجازات اعدام کار می‌کرد. هیچ‌کس نباید به‌دلیل تعهد سیاسی یا مدنی و یا برای ابراز نظر خود بازداشت و یا محکوم شود» . وی خطاب به رژیم ایران گفت: فوراً حکم او لغو و آزاد شود.

رژیم ایران باید در نهایت تحت قوانین بین‌المللی به تعهدات خود پایبند و به شهروندان خود احترام بگذارد.

پیشتر اتحادیه اروپا طی بیانیه‌یی نسبت به محکومیت ده سال زندان، زندانی سیاسی نرگس محمدی ابراز نگرانی کرده بود.
در این بیانیه آمده است: «محکومیت اخیر خانم نرگس محمدی، مدافع حقوق‌بشر در ایران به ده سال زندان نگرانی وسیعی به‌وجود آورده است. خانم نرگس محمدی به شیوه مسالمت‌آمیز برای بهبود حقوق‌بشر و حقوق زنان در ایران و برای لغو تدریجی مجازات اعدام فعالیت می‌کرد.
حق ابراز نظر غیرخشونت‌آمیز شیوه‌یی است در مرکز اصلی اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، که رژیم ایران هم بخشی از آن است.
اتحادیه اروپا همچنین از مقامهای رژیم ایران مصرانه می‌خواهد که شرایط سلامتی روبه وخامت این زندانی سیاسی را در نظر بگیرند» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/138280ba-396e-41e1-b376-0f172ab56309"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات