728 x 90

خودکشی در ایران,

خودکشی یک دانشجو در دانشگاه سمنان

-

خودکشی دانشجو در دانشگاه سمنان
خودکشی دانشجو در دانشگاه سمنان
خبرگزاریهای حکومتی چهارشنبه 29اردیبهشت 95 از خودکشی یک دانشجو در دانشگاه سمنان خبر دادند. این دانشجو که محمد نام دارد، ظهر امروز چهارشنبه پس از سقوط از طبقه سوم یکی از دانشکده‌های دانشگاه سمنان جان باخت.

دانشجوی فوت شده در رشته کارشناس ارشد زبان، رشته MBA تحصیل می‌کرده است. کارگزاران حکومتی درباره علت خودکشی این دانشجو سکوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:
دختر نوجوان 12ساله‌یی عصر روز دوشنبه 27اردیبهشت با پرتاب خود از طبقه چهارم ساختمانی در مشهد دست به خودکشی زد و متأسفانه جان باخت. وی پیش از خودکشی، از طرف کارگزاران رژیم، به‌عنوان تنبیه یک هفته از مدرسه اخراج شده بود.

در بازرسی از جیب‌های این دختر ١٢ساله، دست‌نوشته‌اش پیدا شد با این مضمون: «وسایلم را بین دوستانم تقسیم کنید. پدر و مادر عزیزم من شما را دوست دارم» . با خودکشی این دختر نوجوان، تعداد خودکشیهای اعلام شده در رسانه‌های حکومتی طی یک هفته اخیر به 6نفر رسید.

شب سه‌شنبه 27اردیبهشت دختر 24ساله‌ای با پریدن از روی پل استقلال در خیابان هنگام تهران دست به خودکشی زد و متأسفانه جان باخت. به گفته شاهدان این دختر جوان پس از بالا رفتن از پل عابر پیاده در خیابان هنگام تهران خود را به پایین پرتاب کرد و در همان لحظه نیز خودرو عبوری دختر جوان را زیر گرفت.

در هفته جاری4تن دیگر نیز در ایران تحت حاکمیت آخوندها دست به خودکشی زدند.

عصر روز شنبه 25اردیبهشت دو نفر در شهرستان مینودشت در استان گلستان، دست به خودکشی زده و متأسفانه جان باختند.

روز شنبه 25اردیبهشت یک دانشجوی 21ساله سال آخر رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شیراز و روز یکشنبه مردی 57ساله در علی آباد بوکان خودکشی کرد.

گسترش خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها، نتیجه فقر و بیکاری و سرکوب و به اعتراف کارگزاران رژیم، اعتراض به وضع موجود است.
فاجعه دردناک و تأسف‌بار خودکشیهای متعدد در هفته‌های اخیر در اثر گسترش فقر و ناامیدی و در اعتراض به اقدامات ستمگرانه رژیم آخوندی در حال گسترش است. مردی در تهران در خیابان میرداماد خود را از پل بدار می‌کشد، دختر جوانی که تنها 13سال داشته است خود را از پل هوایی به میان خیابانی پرت می‌کند و جان می‌سپارد. بیماری که قادر به تأمین هزینه درمان خود نبوده، خود را از ساختمان بیمارستان به بیرون پرتاب می‌کند و جان می‌بازد. جوان دستفروشی در اهواز که وسایل امرار معاشش توسط مزدوران رژیم مصادره شده بود، خود را به زیر قطار می‌اندازد و به‌طرز دردناکی جان می‌سپارد.

همچنین دختر 14ساله‌ای در گچساران با شلیک گلوله اسلحه شکاری، به زندگی خود پایان می‌دهد. پیش از او دختری17ساله خود را حلق‌آویز کرد. در تبریز یک دختر 15ساله خود را از یک ساختمان 10طبقه به پایین پرتاب می‌کند و به زندگی خود پایان می‌دهد. دانش آموز 12ساله‌ای در کهکیلویه و بویر احمد: خودکشی می‌کند و سربازی در اهواز با گلوله به زندگی خود پایان می‌دهد.

این نمونه‌ها تنها مربوط به همین ماه جاری است. با یک جستجوی کوتاه در اینترنت، ابعاد فاجعه خودکشی به‌ویژه در بین نوجوانان و دانش‌آموزان بیشتر خود را نشان می‌دهد. آن‌چنان‌که رسانه‌های رژیم از سونامی خودکشی دانش‌آموزان در ایران خبر می‌دهند.

یک عضو شورای شهر تهران درباره خودکشی کودکان در سال 94 می‌نویسد: از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ تعداد ۱۱۱ کودک در ایران اقدام به خودکشی کرده‌اند. این کودکان بین هشت تا سیزده سال سن داشته‌اند.

همچنین مشاور وزیر علوم رژیم در مصاحبه با یک خبرگزاری دولتی درباره گسترش خودکشی در بین دانشجویان می‌گوید:‌ خودکشی دومین علت اصلی مرگ در بین دانشجویان ایرانی است. و رسانه‌های رژیم از گسترش این پدیده شوم در شماری از استانهای کشور خبر می‌دهند و می‌نویسند: استانهای ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین میزان خودکشی در کشور را دارند.

بی شک این چرخه مرگ و نابودی، تنها در یک حاکمیت مردمی که مبشر امید به زندگی و آینده روشن برای مردم ایران باشد از بین خواهد رفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c14212e-8a77-4b8c-b025-5008ec191ff0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات