728 x 90

-

رکورد گرما در ماه آوریل شکست

-

افزایش دمای کره زمین
افزایش دمای کره زمین
سازمان هوا فضای آمریکا، ناسا، بر اساس برآوردها و جداولی نشان می‌دهد که آوریل هفتمین ماه پیاپی در زمینه شکستن رکورد دما در جهان بود.

هزاران نفر در ماه آوریل و ماه جاری (ماه مه) از جمله در هند، به‌دلیل گرما، کمبود آب و معضلات ناشی از آن جان خود را از دست داده‌اند.

با نگاهی به جدولی که سازمان ملی فضانوردی و هوایی آمریکا (ناسا) تهیه کرده، گرمای زمین، با وجود نشیب‌هایی که داشته، به‌طور عمومی رو به افزایش بوده است. اما از سال ۱۸۸۰ میلادی تا کنون، یعنی از زمانی که حرارت تقریباً سه دهم درجه زیر صفر بوده، چنین درجه گرمایی ثبت نشده‌ بود: ۱.۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر.

گوین اشمیت، مدیر مؤسسه مطالعات فضایی گودارد ناسا، که داده‌ها در زمینه دمای جهانی را تحلیل می‌کند گفت:‌ "با اطلاعات ماه آوریل، به احتمال ۹۹ درصد سال ۲۰۱۶ رکورد تازه‌یی به جا خواهد گذاشت."

رکورد قبلی گرم‌ترین ماه آوریل به سال ۲۰۱۰ مربوط می‌شد که این بار با اختلاف ۰.۲۴ درجه سانتیگراد شکسته شد.
کریستینا فیگرز از مقام های سازمان ملل در زمینه تغییرات جوی گفت:‌ "شرایط نامساعدی که پیش آمده همزمانی با یک ال نینوی شدید است که در نتیجه تغییرات جوی تشدید شد."

او گفت:‌ "این همه رکوردشکنیها در زمینه دما و پیامدهایی که دیده‌ایم، مثل آتش‌سوزیهای بی‌سابقه و خشکسالی در هند همه یادآور این است که دیگر نمی‌توانیم بیکار بنشینیم و باید تلاش برای یافتن راه‌حل را سرعت بخشیم."

چندین ناحیه شمالی از جمله ایالت آلاسکای آمریکا در طول ماه آوریل شاهد هوای داغ بودند؛ الگویی که در ماههای پیش از آن هم مشاهده شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87ceada1-23a5-4f46-9236-d26e28c366e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات