728 x 90

بحران افتصادى رژيم,دریاچه ها و تالاب های ایران,

محرومیت مردم از آب آشامیدنی در روستاها و شهرهای استان ایلام و یزد

-

کمبود  آب آشامیدنی در شهرهای ایران
کمبود آب آشامیدنی در شهرهای ایران
به اعتراف کارگزاران دزد و غارتگر رژیم‎ ، مردم محروم در روستاها و شهرهای استان ایلام و یزد از آب آشامیدنی محروم هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رژیم در استان ایلام روز دوشنبه 27اردیبهشت 95 اعتراف کرد هم‌اکنون ۴۶روستا در این استان شبکه آب آشامیدنی ندارند و آبرسانی به‌صورت سیار در این روستاها انجام می‌شود.

نورالله تیموری گفت: «بیشترین مشکل شبکه آب شرب در سطح روستاهای این استان مربوط به پوسیدگی و فرسودگی خطوط و شبکه توزیع است که در سیل اواخر فروردین امسال این مشکلات بیشتر شد» .

همچنین در استان یزد، عباس اقبال فرماندار رژیم در شهرستان بهاباد روز دوشنبه 27اردیبهشت 95 اعتراف کرد: «۷۰ درصد مردم شهرستان بهاباد آب آشامیدنی سالم ندارند» .

بیشتر بخوانید:

لرستان پر آب در بحران آب

به اعتراف رسانه‌های حکومتی استان لرستان که همیشه یکی از استانهای پرباران به‌شمار می‌رود در معرض خشکسالی قرار دارد زیرا هیچ سیستم ذخیره‌سازی آب ندارد.
این استان که بعد از حوضه آبریز خزر دومین حوضه پر باران ایران است، هر ساله با مشکل خشکسالی و کمبود آب دست به گریبان است.

هر ساله میزان قابل توجهی از آبهای سطحی این استان هدر رفته و نکته جالب‌تر این‌که در اوج بارندگی‌های استان، کارگزاران رژیم تازه به فکر برطرف کردن مشکلات فنی سدها می‌افتند.

چندی پیش که بارندگیهای شدید و سیلاب خسارت زیادی به بار آورد متأسفانه اقدامی در راستای ذخیره روان آب‌ها نشد به‌طوری‌که از 13 میلیارد مترمکعب روان آبی که در استان وجود داشت تنها 90 میلیون مترمکعب یعنی کمتر از یک درصد آن مهارشده است.

عدم مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در کنترل منابع آبی به‌وقوع خشک‌سالی کمک کرده که در این شرایط اقداماتی در راستای حفر چاه‌های غیرمجاز و افزایش استفاده از منابع آب زیرزمینی انجام می‌شود که استان را با بحران آب روبه‌رو می‌کند.

طی سالهای اخیر خشک‌سالی‌های استان شدت بیشتری گرفته و این بحران آب در شهرستانهای کوهدشت و رومشکان مشهودتر است به‌ طوری‌که دشت‌های این شهرستانها با بحران جدی آب مواجه‌اند و سطح آب‌ زیرزمینی این مناطق تا 40 متر پایین آمده و دشت ممنوعه اعلام‌ شده‌اند.

خشک‌سالی‌های پی‌درپی و درنتیجه کاهش روان آب‌های سطحی سبب شده تا کشاورزان آسان‌ترین راه را برای تأمین آب مورد نیاز خود یعنی استفاده از چاه‌ها را برگزیده و به‌دلیل عدم نظارت کافی بیش از پروانه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی استفاده کنند.

یک کارشناس منابع آب استان لرستان به خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم گفت: «آب‌های زیرزمینی یکی از اصلی‌ترین منابع تأمین آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب و صنعت است… بیش از نیمی از منابع آبی مصرف شده در بخش کشاورزی از منابع زیرزمینی و عمدتاً چاه‌ها حاصل می‌شود که به علت برداشت بی‌رویه اغلب آبخوانهای استان لرستان که از ذخایر استراتژیک و مهم برای نسل آینده محسوب می‌شوند در معرض تهدید و انهدام قرار دارند» .

بهزاد جوادی در رابطه با عواقب برداشت بی‌رویه آبهای زیرزمینی افزود: «برداشت مازاد آب‌های زیرزمینی سبب بروز مشکلاتی هم‌چون کاهش آبدهی چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات، تغییر محل و کف شکنی مکرر چاه‌ها، عوارض منفی ناشی از نشست زمین و کاهش ظرفیت مخزن طبیعی، ایجاد محدودیت در مصارف کشاورزی، صنعت و شرب، افزایش هزینه‌های تأمین انرژی مانند برق، سوخت و افت کیفی منابع آب و شور شدن تدریجی آنها می‌شود» .

آلودگی آب آشامیدنی در کرمانشاه

آب آشامیدنی در کرمانشاه به‌دلیل ورود فاضلاب شهری آلوده شده و مردم مجبورند آب را بجوشانند تا بتوانند مصرف کنند.

پیش از این آلودگی آب در شهرهای خرم‌آباد، هرسین و اسلام‌آباد غرب، صدها نفر را مسموم و راهی بیمارستان کرد.

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده، دو روز گذشته در چند منطقه و چندین شهرک کرمانشاه آلودگی آب به چنان سطحی رسیده بود که به هیچ عنوان قابل آشامیدن و استفاده نبود و بو و مزهی متعفن آن باعث اعتراض مردم شده و در زندگی آنها اخلال وارد کرده است.

مسمومیت بیش از سیصد تن از شهروندان ’اسلام‌آبادغرب’ طی روزهای گذشته و انتقال گستردهی آنها به بیمارستانهای سطح شهر، مردم کرمانشاه را نیز به هراس انداخته است، به همین خاطر تا حد امکان از آب‌های معدنی جهت نوشیدن استفاده می‌کنند.

خاطرنشان می‌شود که طی هفته‌های گذشته نیز در پی آلودگی وسیع آب آشامیدنی هرسین و اسلام‌آبادغرب، مقامهای بهداشتی استان در ابتدا حاضر به پذیرش این آلودگی نشدند، اما بعد از گذشت چند روز و مسمومیت گسترده شهروندان، نهایتاً معاون بهداشت رژیم در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در مصاحبه با خبرگزاری اطلاعات آخوندی موسوم به مهر اعتراف کرد ویروس نورواک عامل مسمومیت و آلودگی آب آشامیدنی استان بوده است.
 
بیشتر بخوانید: افزایش مسمومیت شهروندان در اسلام‌آبادغرب، کرمانشاه
380تن از شهروندان در اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه به علت یک عامل ناشناخته در این شهر مسموم شده و دچار اسهال و استفراغ گردیدند.

برخی رسانه‌ها، بارندگیهای اخیر و احتمال آلوده شدن آب آشامیدنی را عامل اصلی مسمومیتها عنوان می‌کنند. رژیم آخوندی تا کنون اقدامی برای جلوگیری از گسترش این بیماری انجام نداده است.

بحران آب آشامیدنی در هرسین کرمانشاه


گل آلود بودن آب آشامیدنی در هرسین کرمانشاه باعث نارضایتی مردم شده است.

آب آشامیدنی برخی از مناطق شهرستان هرسین از روز شنبه 21فروردین 95 به‌دلیل بی‌کفایتی کارگزاران رژیم به‌شدت کدر و گل آلود شده است و مردم در برخی نقاط شهر با قطعی مستمر آب روبه‌رو هستند

یکی از اهالی معترض کوی طالقانی گفت: ”برخی شهروندان جاندارانی مانند کرم را در آبهای خروجی از لوله‌های خانگی مشاهده کرده‌اند “.
یکی دیگر از معترضان ساکن در سراب گفت: ”چند روزی است که زندگی ما کاملاً مختل شده و قطعی مکرر آب کلافه‌کننده شده است “.

فرسودگی شدید سیستم آبرسانی و عدم به روز رسانی سیستم تصفیه و بی‌توجهی و بی‌کفایتی کارگزاران رژیم از جمله مشکلات اصلی و بنیادی در مسأله آب شرب شهرهای کردستان می‌باشد.

اوایل این هفته نیز آب گل آلود خرم‌آباد، زندگی و سلامت مردم این شهر را به خطر انداخته بود. آب گل آلود جان هموطنان خرم‌آبادی را به خطر انداخته است

این آلودگی به‌دلیل بی‌کفایتی کارگزاران رژیم و فرسودگی سیستم آب رسانی خرم‌آباد است که با کمی بارش باران گل و لای به درون سیستم آبرسانی شهر نفوذ کرده و باعث از بین رفتن کیفیت آب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب رژیم در استان لرستان در مورد آب گل آلود این شهر وقیحانه مدعی شده است: ”آب‌ شهر از نظر بهداشتی مشکل خاصی ندارد، اما به‌لحاظ کدر بودن از حد نرمال و استاندارد مقداری بالاتر است“.

حمیدرضا کرم‌وند در اظهاراتی متناقض گفت: ”شهروندان خرم‌آباد سعی کنند آب مورد نیاز خود را بجوشانند و تنها به‌اندازه احتیاج استفاده کنند“.

خاطرنشان می‌شود این در حالی است که بوی تعفن و کدری آب‌ها آن‌چنان بالاست که حتی مردم شهر از شست و شوی خود و یا ظروف با این آب پرهیز می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd592821-c4ad-413a-b2c4-c16e70966e69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات