728 x 90

خودکشی در ایران,

خود سوزی اعتراضی یک هموطن سنندجی در ملأ عام

-

خودکشی -  آرشیو
خودکشی - آرشیو
یکی از دست فروشان زحمتکش سنندجی در اعتراض به ستم و چپاول آخوندی و غارت اموالش توسط ارگانهای سرکوبگر، دست به خودسوزی زد.

این هموطن کُرد که لاوه احمدی نیا نام دارد، پس از غارت و مصادره اموالش و دستگیری توسط مأموران سرکوبگر انتظامی و پس از آزادی از زندان، برای گرفتن اموالش به ارگانهای سرکوبگر مراجعه کرد. وی وقتی مراجعاتش بی نتیجه ماند، روز جمعه، ٢٤ اردیبهشت95 در نزدیکی میدان مادر و مقابل ساختمان صنعت معدن رژیم در سنندج خود را به آتش می‌کشد. وی در حال حاضر در بیمارستان بستری است و وضعیتش وخیم می‌باشد.

بیشتر بخوانید
لازم به یادآوری است، روز جمعه 17اردیبهشت نیز یک جوان دستفروش اهوازی در اعتراض به مصادره اموالش توسط مأموران سرکوبگر که تنها وسیله امرار معاش او و خانواده‌اش بود، با انداختن خود به زیر قطار، اقدام به خودکشی کرد و جان باخت. وی که مهدی عفراوی نام داشت، در بازار نادری اهواز دستفروشی می‌کرد.

هم‌چنین روز شنبه 23اسفند سال 94، یک دستفروش زحمتکش که یونس عساکره نام داشت. در اعتراض به جمع کردن دکه میوه فروشی‌اش در مقابل شهرداری رژیم در خرمشهر خود را به آتش کشید.

در روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26اردیبهشت یعنی در عرض24ساعت 4نفر دست به خودکشی زدند.

روز شنبه یک دانشجوی 21ساله سال آخر رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شیراز و دو نفر در مینودشت گرگان که یک نفر از آنها یک نوجوان 14ساله بوده است خودکشی کردند، و روز یکشنبه مردی 57ساله در علی آباد بوکان خودکشی کرد. گسترش خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها، نتیجه فقر و بیکاری و سرکوب گسترده ای است که جان مردم را به لب رسانده است.

ملکوتی رئیس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی، روز دوشنبه 20اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایلنا به این مسأله اذعان کرد و گفت: «وقتی فرد در اماکن پرتردد و شلوغ هم‌چون پل یا مترو خودکشی می‌کند؛ علاوه بر این‌که عوامل خطر در این اقدام وی سهیم است؛ جنبه اعتراضی نیز یافته است» .

وی در این مصاحبه به افزایش خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها اعتراف کرد و افزود: «بر اساس تحقیقات میزان افسردگی در کشور طی ۱۰ سال گذشته افزایش داشته است و مطالعات نیز نشان داده که افسردگی میزان اقدام به خودکشی را ۶ برابر افزایش می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dfcdab9b-8a1d-4527-a759-0d3195fc1b15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات