728 x 90

حزب الله لبنان,

۵۰تن از سرکردگان حزب‌الشیطان، از آغاز دخالت در سوریه به هلاکت رسیده‌اند

-

درگیریها در سوریه
درگیریها در سوریه
به اعتراف حزب‌الشیطان لبنان وابسته به رژیم ایران، از شروع دخالت این حزب در سوریه 50تن از سرکردگان حزب‌الشیطان در سوریه به هلاکت رسیده‌اند.

العربیه در این باره گفت: «از آغاز دخالت حزب‌الله در سوریه تا هلاکت بدرالدین یکی از برجسته‌ترین سرکردگان این حزب، تا کنون نزدیک به یک‌هزار شبه‌نظامی از اعضا و سرکردگان عالیرتبه این تشکیلات حزب‌الله در سوریه کشته شده‌اند، ولی برخی منابع دیگر از کشته شدن تعدادی بیشتری از اعضای این حزب خبر می‌دهند.

تا کنون حزب‌الله از کشته شدن ابو محمد الاقلیم، مشاور حسن نصرالله، مهدی حسن عبید، محمد شمص، القنطار و سرانجام بدرالدین جانشین عماد مغنیه خبر داد. اما نیروهای زیادی را این حزب در سوریه از دست داده است اما تنها با نام فرماندهان بسنده کرده است» .

بیشتر بخوانید:
بالاترین سرکرده نظامی حزب‌الشیطان در سوریه روز سه‌شنبه کشته شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره هلاکت مصطفی بدرالدین، این واقعه را یک ضربه عمده برای حزب‌الله دانست و نوشت، مرگ او بزرگ‌ترین ضربه به این گروه از زمان کشته‌شدن عماد مغنیه در سال 2008 است.

بنا‌ به این گزارش، بعد از مرگ مغنیه، بدرالدین که از بستگان اوست، فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله و مشاور حسن نصرالله سرکرده این گروه شد. دادگاه بین‌المللی ویژه در لبنان مصطفی بدرالدین را به دست داشتن در ترور رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان در سال 2005 متهم کرد.

مصطفی بدرالدین در سال 1980 بخاطر عملیات تروریستی در کویت برای انفجار سفارت آمریکا و اقدام برای ترور امیر این کشور دستگیر و محاکمه شده بود. وی از سال 1982‌ ، در عملیات این گروه شرکت داشته و از سال 2011، مسئول عملیات نظامی حزب‌الله در سوریه بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b55a9e99-745e-40d2-ae63-b612c499e712"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات