728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,

آخرین وضعیت اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی در زندان اوین

-

اسماعیل عبدی - محمود بهشتی لنگرودی - جعفر عظیم زاده
اسماعیل عبدی - محمود بهشتی لنگرودی - جعفر عظیم زاده
روز چهارشنبه 22اردیبهشت 95 اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان و جعفر عظیم زاده نماینده اتحادیه آزاد کارگران ایران برای سیزدهمین روز ادامه پیدا کرد. فشار خون این زندانیان به‌شدت پایین آمده است. اعتصاب‌غذای این زندانیان از روز دهم اردیبهشت ماه جاری شروع شده است

بنا‌ به خبر دیگری معلم زندانی محمود بهشتی لنگرودی که از روز اول اردیبهشت در اعتصاب غذاست، به اعتصاب‌غذای خشک خود ادامه می‌دهد. این زندانی سیاسی از روز سیزدهم اردیبهشت وارد اعتصاب‌غذای خشک شده است. محمود بهشتی لنگرودی با وجود خونریزی معده و مشکل حاد کلیوی، بر ادامه اعتصاب‌غذا مصمم است.

بیشتر بخوانید:
محمود بهشتی لنگرودی: چیزی برای از دست دادن برایم باقی نمانده‌است

معلم زندانی محمود بهشتی لنگرودی که از اول اردیبهشت در اعتصاب‌غذا به‌سر برده و از تاریخ 13اردیبهشت در اعتصاب‌غذای خشک است، در نامه‌ای افشاگرانه و اعتراضی تأکید کرد: «چیزی برای از دست دادن برایم باقی نمانده‌است تا از آن وحشت داشته باشم».
این زندانی سیاسی در بخشی از نامه خود می‌نویسد: ”برخی مسئولان کشور، ایران را آزادترین کشور جهان نامیده‌اند اما واقعیتهای زندانهای ما چنین چیزی را گواهی نمی‌دهد و حضور معلمان، دانشجویان، روزنامه‌نگاران، کارگران، زنان، حقوقدانان و بالاخره دگراندیشانی که بسیاری از آنها با اتهاماتی کذایی و تنها به جرم حق‌خواهی و حق‌گویی، دوران حبس خود را در زندانها سپری می‌کنند، علاوه بر این‌که کذب بودن این ادعاها را اثبات می‌کند، دستمایه‌ای برای به سخره‌ گرفتن مطرح کنندگان این ادعاها فراهم کرده و می‌کند. به راستی کدام کشور استبداد‌زده را می‌شناسید که چنین احکامی را برای معلمان جامعه خود صادر کرده‌باشد؟ آیا زندانی کردن انسانهای بی‌گناه به مصلحت جامعه و ملت است؟ ”

زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی در پایان نامه خود می‌افزاید: «اما برای این بنده که از اول اردیبهشت‌ماه و در اعتراض به احکام رنگارنگ و ناعادلانه‌ای که برایم صادر گردیده، در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برم و برای رساندن پیام تظلم‌خواهی خویش از جانم مایه گذاشته‌ام، چیزی برای از دست دادن باقی نمانده‌است تا از آن وحشت داشته باشم».
و من به انتظار روزی نشسته ام
که عدالت و آزادی یکدیگر را در آغوش کشند
حتی روزی که دگر نباشم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3693391-1492-48fe-9ce8-0a87d8a77805"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات