728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

حمله آخوند محمد شیرازی به آخوند روحانی: ترویج زبان انگلیسی زمینه‌ساز تهاجم فرهنگی و تن‌دادن به استعمار است

-

آخوند محمد شیرازی
آخوند محمد شیرازی
آخوند محمد شیرازی امام جمعه رژیم در رودبار قصران در نمایش جمعه این هفته این شهر ضمن مخالفت با آموزش زبان انگلیسی در مدارس به آخوند روحانی حمله کرد و گفت: ”اگر مسئولان از مسئولیت تاریخی خود غفلت ورزند و نسبت به تربیت نسل انقلابی قصور نمایند، باید منتظر عواقب وخیم آن از جمله هضم شدن در نظام سلطه باشیم“.

وی افزود: ”یکی از مسئولان ارشد کشور در رابطه با آموزش زبان انگلیسی برای جوانان ایرانی از کشور هند مثال آورده و به دلایلی از جمله تجربه هندوستان، خواستار آموزش انحصاری زبان انگلیسی شده است. … آموزش زبان انگلیسی، دقیقاً آثار استعمار است که در قدم اول برای هویت زدایی و از بین بردن روحیه استقلال خواهی، زبان مادری را که مایه هویت است از یک ملت می‌گیرد. این شیوه تن‌دادن به استعمار و زبان آموزی افتخار ندارد“.

لازم به یادآوری است آخوند روحانی طی سخنانی از آموزش زبان انگلیسی حمایت کرده و گفته بود ما باید زبانی را یاد بدهیم که در کنارش علم هم راحت‌تر به دست بیاید. این اظهارات در واکنش به سخنانی دو روز قبل از آن بود که خامنه‌ای با انتقاد از «اصرار بر ترویج انحصاری زبان انگلیسی»، آن را «کار ناسالم» توصیف کرده و گفته بود: «زبان خارجی که فقط انگلیسی نیست، زبان علم که فقط انگلیسی نیست. چرا زبانهای دیگر را در مدارس به‌عنوان درس زبان معین نمی‌کنند؟ چه اصراری است؟ این میراث دوران طاغوت است؛ این میراث دوران پهلوی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba6ac3ae-263b-4e15-aa25-744bf2b4a0d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات