728 x 90

زندانیان سیاسی,

بازداشت کاوه سهراب‌زاده برادر زندانی سیاسی افشین سهراب زاده

-

افشین سهراب زاده
افشین سهراب زاده
مأموران جنایتکار سپاه در کرمانشاه به‌منظور فشار بر زندانی ساسی افشین سهراب زاده، صبح امروز 18اردیبهشت 95 کاوه سهراب‌زاده برادر وی را هنگام خروج از منزل دستگیر کرده و با خود بردند.

به دنبال این دستگیری مادر کاوه و افشین سهراب‌زاده به اطلاعات سپاه مراجعه کرده و به دستگیری فرزندش اعتراض کرده است. دژخیمان سپاه به وی گفته‌اند چرا با رسانه‌های ضدانقلاب در مورد بیماری افشین صحبت کرده اید؟ مادر افشین نیز سؤال کرده شما «چرا نمی‌گذارید فرزند مبتلا به سرطان من درمان شود».

لازم به یادی آوری است، افشین سهراب‌زاده از تاریخ 23فروردین با دوختن لبانش در اعتراض به جلوگیری از رسیدگیهای پزشکی اعتصاب‌غذا کرده است. دژخیمان خامنه‌ای از انتقال وی به بیمارستان با وجود وخامت حالش ممانعت به‌عمل می‌آورند.

بیشتر بخوانید
افشین سهراب‌زاده مبتلا به سرطان است و هم‌اکنون در زندان میناب در تبعید به‌سر می‌برد. این زندانی سیاسی به علت حاد شدن بیماریش در وضعیت خطرناکی به‌سر می‌برد. وزن این زندانی سیاسی که از سرطان روده و خونریزی شدید داخلی رنج می‌برد به ۴۰ کیلوگرم رسیده و به‌رغم تأکید پزشک زندان مبنی بر اعزام وی به بیمارستانی خارج از استان هرمزگان دادستان جنایتکار میناب و دژخیمان زندان از این کار ممانعت به‌عمل می‌آورند.

شایان ذکر است، چندی پیش سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی خواستار اقدام فوری در مورد وضعیت زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده شد.
پیگیریهای خانواده سهراب‌زاده اوایل تابستان سال ۹۴ با پرداخت مبلغ ۴ میلیون تومان، این زندانی جهت درمان پزشکی به زندان اوین منتقل شده بود، پس از چند ماه و بدون هیچ رسیدگی پزشکی به وضعیت وی به علت بالا بودن هزینه درمان (حدود ۷۰ میلیون تومان) و عدم توانایی پرداخت این مبلغ توسط خانواده وی به زندان میناب بازگردانده شد، بازگرداندن این زندانی به محل سابق نیز برای خانواده‌اش مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه در پی آورد.

به گفته نزدیکان این زندانی، سهراب‌زاده در حین بازجویی توسط مأموران اطلاعات کامیاران مورد ضرب و شتم قرار گرفته که این ضرب و شتمها منجر به پارگی فتق و شکستگی بینی و مشکلاتی از ناحیه مثانه شده است، وی به این خاطر در دو دورهٴ تقریباً ده روزه در بیمارستان سنندج بستری شد.
افشین سهراب‌زاده سال ۹۴ تحت عمل جراحی روده قرار گرفت، این عمل ناموفق عفونت منجر به خونریزی داخلی را برای وی در پی آورد.
سال ۹۳ خانواده وی اقدام به تودیع ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه جهت اعزام وی به مرخصی کردند که با عدم موافقت زندان میناب مواجه شد، آنها مجدداً در سال ۹۴ نیز جهت گرفتن مرخصی افشین سهراب‌زاده با گذاشتن سند درخواست مرخصی کردند که تا کنون با توجه به عدم موافقت مقامات زندان میناب، نتیجه‌یی در بر نداشته است.

لازم به یادآوری است با وجود هزینه‌های بالای درمان و دارو و ناتوانی خانواده‌ی افشین سهراب‌زاده در پرداخت هزینه‌ها، این زندانی به‌دلیل ضبط مدارک شناسایی‌اش در زمان بازداشت از داشتن بیمه نیز محروم مانده است.
افشین سهراب‌زاده متولد ۱۳۶۹ است وی در ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ در نزدیکی سد گاوشان واقع در جاده سنندج-کامیاران در اتوبوس در حال حرکت به اتهام فرار از کشور توسط اداره اطلاعات کامیاران بازداشت شد.
گفتنی است که سهراب‌زاده بعد از اتمام بازجویی‌ها در اداره اطلاعات شهر کامیاران، به زندان مرکزی سنندج منتقل و پس از آن در اسفندماه سال ۱۳۹۰، از «زندان مرکزی سنندج» به «زندان میناب» تبعید شد.
افشین سهراب‌زاده در یک دادگاه ۵ دقیقه‌یی در شعبه ۲ بیدادگاه سنندج به ریاست قاضی طیاری به اتهام محاربه، به ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شده است. حکم وی توسط دیوان عالی کشور تأیید شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81e95c48-cf07-4bb0-b064-c709c7037023"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات