728 x 90

تاونهال: خامنه‌ای تلاش می‌کند از بحران افغانستان برای کسب دستاورد در گفتگوهای برجام بهره‌برداری کند

گراند هتل وین
گراند هتل وین

سایت تاونهال روز اول شهریور در مطلبی درباره بحران افغانستان و تلاش رژیم آخوندی برای بهره‌برداری از مذاکرات برجام نوشته است: سقوط افغانستان به دست طالبان و آشفتگی که جهان را بهت‌زده کرده به رژیم ایران این فرصت را داده است تا از آن برای تحت فشار قرار دادن غرب و به‌ویژه ایالات متحده برای کسب زمینه بیشتر در مذاکرات وین استفاده کند.
مذاکرات وین تقریباً ۲ماه است که متوقف شده و با تغییر دولت در ایران و آمدن ابراهیم رئیسی، چشم‌انداز از سرگیری و پایان این مذاکرات تاریک‌تر از گذشته به‌نظر می‌رسد.
رژیم ایران سقوط دولت افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور را حداقل در کوتاه مدت به نفع خود می‌داند.

بنابراین با احتیاط و غیرمستقیم از تحولات اخیر حمایت می‌کند و ارزیابی می‌کند که ایالات متحده با از دست دادن موقعیت خود در افغانستان در تنگنا قرار گرفته است.


لازم به ذکر است که اقتصاد ایران به‌دلیل فساد گسترده دولتی و هم‌چنین تحریم‌های آمریکا به‌شدت ورشکسته و متلاشی شده است. تورم بالای ۵۰درصد و قیمتهای سرسام‌آور بیش از ۸۰درصد ایرانیان را به زیر خط فقر کشانده است.
بیکاری و ناتوانی در تأمین هزینه‌های بالای مسکن در کلان‌شهرها باعث شده است که ۴۰درصد از جمعیت شهری به حاشیه شهرها رانده شده و در شهرهای حومه‌ای زندگی کنند.


وضعیت کنونی در منطقه به رژیم اجازه داده است که به خواسته خود نزدیک شود.

زیرا خامنه‌ای معتقد است که ایالات متحده نمی‌خواهد در شرایط کنونی جبهه جدیدی باز کند.
بنابراین، با این چشم‌انداز که ایالات متحده شرایط رژیم ایران در مذاکرات وین را نپذیرد و مذاکرات به بن‌بست برسد، تحریم‌ها ادامه خواهد یافت و رژیم با خطر قیام و قیام ایرانیان روبه‌رو خواهد شد، بنابراین تنها اهرمی که برای خامنه‌ای باقی می‌ماند تا با آن از خود در برابر افتادن محافظت کند یک بمب اتمی است.
بنابراین، ایالات متحده نباید به رژیم ایران امتیاز دهد تا به این صورت مانع از دستیابی آن به سلاح هسته‌یی شود، زیرا این امر تنها تغییر رژیم در ایران را به تأخیر می‌اندازد، چیزی که بیشتر ایرانیها می‌خواهند.
در صورت ادامه تحریم‌ها، رژیم ایران قطعاً دوام چندانی نخواهد داشت.
مردم ناراضی ایران که با تحریم گستردهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر ابراز نارضایتی کردند، خیلی زودتر دولت را سرنگون خواهند کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31e08444-f720-4fb2-a9e7-1fcfa7f306e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات