728 x 90

-

پورشه‌داران فقیر!

-

واردات ۵۰۰ دستگاه پورشه- آرشیو
واردات ۵۰۰ دستگاه پورشه- آرشیو
مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک رژیم آخوندی اعلام کرده که به اسم یک زن روستایی، 700 دستگاه خودروی پورشه وارد کشور شده است.

این کارگزار رژیم آخوندی در ارائه عملکرد دستگاهش، ادعاهای عجیب‌تر از این را هم گفت، که البته اعترافها رئیسش (وزیر اقتصادرژیم) را در این موارد خواهیم دید! اما خود او هم مجبور شد به شکافهای کوچکی! شبیه واردات پورشه‌های 700 تایی اشاره کند!

بعیدی یکی از مشکلات را مربوط به کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف دانست و اظهار داشت: ”در گزارش گمرک اطلاعات مربوط به چنین موضوعاتی وجود دارد که برخی اظهارکننده‌ها پشت کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف مخفی شده تا هویت اصلی آنها برای نپرداختن حقوق و عوارض گمرکی و تخلفات احتمالی آشکار نشود ”.

”در یکی دیگر از این گزارش‌ها مشخص شده است 60 بازرگان که تا کنون هیچ‌گونه اظهارنامه مالیاتی نداشته‌اند حداقل بیش از 30نفر آنها کالاهایی به ارزش بیش از 100 میلیون دلار وارد کردند که این نشان از خلأ در بخشی از فرایندهای گمرکی به‌دلیل نبود اطلاعات شفاف و درست از کشور مبدأ و تطبیق آن با اظهارنامه‌های افراد در گمرک است! “

بر اساس آمار گمرک در سال 1394 بیش از 6 میلیارد تومان صرف واردات پورشه به کشور شد. برای واردات این تعداد خودروی پورشه دو میلیون و 159هزار و 590 دلار ارز از کشور خارج شد. این خودرو ها از طریق امارات وارد کشور شده است و در صورتی که هزینه‌های واردات یکی از آنها شامل 120 درصد تعرفه واردات، هزینه شماره‌گذاری و بیمه و همچنین 50 میلیون تومان به‌عنوان سود فروشنده این خودرو را در نظر بگیریم، قیمت این خودرو در هنگام تحویل به خریدار حداقل 567 میلیون تومان خواهد بود که البته رسیدن این رقم به 600 میلیون تومان با توجه به نوسانهای اخیر بازار ارز اتفاق چندان دور از انتظاری نیست. (سایت حکومتی ایران خبر ۶/۲/۹۵)

اما این زنان روستایی! چگونه به واردکننده‌های پورشه تبدیل شده‌اند؟

واکنش کمیته امداد به ادعای واردات پورشه
”پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی در واکنش به صحبتهای وزیر کشور مبنی بر این‌که یکصد نفر در کمیته امداد به نام مستضعفان اقدام به واردات خودرو بدون پرداخت مالیات و عوارض گمرکی کرده‌اند، اظهار داشت: ”موضوع از این قرار بود که طبق مصوبه دولت دهم ساکنان مناطق جنوب کشور با کارت اقامت خود، خودرو وارد کنند، البته باید تأکید کرد که مددجویان کمیته امداد در نقاط مرزی هم زندگی می‌کنند و تعدادی از افراد که از پول و سرمایه کافی برخوردار بودند، کارت این افراد را گرفته و مبلغی ناچیز در حدود 100هزار تومان به این افراد داده و با کارت آنها اقدام به واردات خودرو می‌کنند! “ (خبرگزاری حکومتی فارس ۹/۲/۹۴)

چه تعداد پورشه وارد ایران شده است
شاید سال ۱۹۳۱ که فردیناند پورشه، شرکت پورشه را در شهر اشتوتگارت تأسیس می‌کرد، به فکرش هم نمی‌رسید که خودروهایش، ۸۰ سال بعد، ۴، ۷۲۱ کیلومتر این طرف‌تر در کشوری دیگر، به این منجر شود که پول یک دستگاه خودروی پورشهعده‌یی خاص به‌اندازه یارانه نقدی حدود ۳۴ هزار نفر در ایران بشود.

به هرحال، نگاهی به آمار گمرک، و واردات پورشه در سالهای مختلف، خود به خوبی گویای وجود قشری خاص در حاکمیت آخوندی است که با دست باز خون مردم را را می‌مکند. پورشه‌هایی که سال ۸۸، حدود ۲۳۰ دستگاه به کشور وارد شده بود و به یکباره سال ۹۰، به حدود ۵۷۰ دستگاه رسید و تقریباً رشد دو برابری پیدا کرد. البته آمار واردات خودروهای لوکس و بالای ۲۵۰۰ سی سی، بیش از این میزان است. سال ۸۸، بیش از ۳۰ هزار دستگاه لوکس به کشور وارد شده بود.

واردات پورشه به جای دارو در زمان تحریمها!
در آن سالهایی که مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت و درمان دولت پاسدار احمدی‌نژاد، دست به افشاگری زد و گفت، دولت پول دارو را صرف واردات پورشه و خودروهای لوکس کرده است. درست همان زمانی بود که کمبود دارو و صفهای طولانی مقابل داروخانه‌ها صدای همه را درآورده بود. البته یک هفته بعد از این ماجرا، دستجردی از وزارت عزل شد. به هرحال فقط طی سالهای ۹۰ و ۹۱، ۱۰۷۱ دستگاه پورشه به کشور وارد شده بود که این میزان از دستگاه پورشه، تنها بخشی از واردات خودروهای لوکس بود.

دومین چالش در این رابطه به سال اول ریاست‌جمهوری حسن روحانی رسید. البته در ابتدا ثبت سفارش خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی از مهر ماه ۹۱ ممنوع شد، مگر در موارد خاص که بر اساس مجوز هیأت وزیران رژیم این نوع از خودروها امکان ورود پیدا می‌کردند. این موارد (موارد خاص) هم شامل ورزشکاران برتر، جانبازان بالای ۷۰ درصد رژیم و ساکنان جزیره ابوموسی می‌شد. ولی الله افخمی راد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در این باره گفته بود: ”برخی مجوزهای خاص مثلاً برای ورزشکاران و اهالی بومی جزیره ابوموسی از گذشته برای واردات این خودروها وجود داشته که محملی برای واردات این خودروها بود و دلالان مجوز خودروهای میلیاردی را ۵ تا ۲۵ میلیون از آنها خریداری می‌کردند. به این ترتیب، یک سری افراد، در نهایت با ۲۵ میلیون تومان، صاحب ماشین‌هایی میلیاردی مثل پورشه می‌شدند“.

مرتبه آخر هم به افشاگریهای رحمانی فضلی وزیر کشور در مجلس برمی‌گردد که گفت: «در حوزه کمیته امداد بیش از ١٠٠ نفر ٢٠‏‎ ‎میلیارد تومان واردات داشته‌اند که به اسم این افراد واردات انجام شده است، ‏ ٢٧ هزار خودروی وارداتی گرانقیمت از جمله پورشه، لکسوس، بی.ام.و وجود دارد که برای این‌که مالیات ندهند با اسم ‏این افراد وارد کرده‌اند.‏ »

روایت وزیر از شناسایی پورشه‌داران و مالیات
”داستان مالیات آنجایی غم‌بار و اسف‌ناک می‌شود که به‌اصطلاح وزیر رژیم آخوندی هم به ناکارآمدی نظام اطلاعاتی و مکانیزم مالیات اذعان می‌کند و می‌گوید: برخی می‌گفتند پورشه‌داران را از دریافت یارانه حذف کنیم. بعد می‌دیدیم که پورشه‌دارها قشر خاصی از جامعه هستند که اتفاقاً درآمد بالایی هم ندارند، دلیلش هم این است که مجوز ورود خودروی بالای 2500سی سی در گذشته فقط به گروه‌های خاصی داده می‌شده است یا می‌گفتند کسانی که واردات گمرکی بالا داشتند، را حذف کنیم. بعد مشاهده می‌کردیم که با یک کارت بازرگانی یک بار مصرف، یک چوپان یا آدم بینوایی را پیدا کردند و واردات انجام شده است.

طیب نیا عنوان می‌کند: همه ما می‌دانیم سیستم ما سیستمی است که امکان شناسایی درآمد افراد در جامعه وجود ندارد.

در بحث هدفمندی یارانه‌ها، وقتی که سال گذشته بحث شد پر درآمدها را حذف کنیم، از سازمان مالیاتی و سپس از سازمانهای دیگر پرسیدیم که آیا می‌توانند افراد پردرآمد را معرفی کنند، همگی در ابتدا می‌گفتند بله، اما پس از مدتی معلوم می‌شد کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد ”.

واقعیت این است که آن‌چنان فساد با رژیم ولایت‌فقیه در هم تنیده است که آری، صاحبان پورشه روی اسناد و اوراق، فقیر و محروم و محتاج نان شد ولی پورشه سواران که در خیابانها ویراژ می‌دهند و مالیات نمی‌دهند، گروهی خاص هستند که هیچ دستگاه و سیستمی‌توان مقابله با آنها را ندارد. وقتی نظامی بر فساد، بنا نهاده شده و اراده‌اش بر سرکوب و غارت وچپاول یک ملت است، دیگر صحبت از هر سیستم و وزارتخانه و ارگانی در درون این حاکمیت، برای مقابله با فساد و پورشه سوار، بیشتر به مضحکه‌ای تلخ شبیه است تا واقعیت، چرا که همه این ارگانها، در خدمت این حاکمیت فاسدند وطبعاً چاقو هرگز دسته خودش را نمی‌برد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33414244-f20e-42b1-8616-788b5d283943"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات