728 x 90

منبع دیپلماتیک فرانسوی: رژیم ایران تهدیدی برای امنیت قلمرو اروپاست

وزارت خارجه فرانسه
وزارت خارجه فرانسه

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی چهارشنبه ۱۲بهمن، اظهار داشت ادامه تهدیدهای رژیم ایران در قلمرو اروپا بر امنیت کشورهای اروپایی تأثیر گذاشته است.

این مقام فرانسوی روز چهارشنبه ۱۲بهمن در یک کنفرانس مطبوعاتی از جمله شبکه‌های تلویزیونی «العربیه» و خبری «الحدث» گفت: «پهپادهای ایرانی در حملات روسیه که نوعی جنایت جنگی علیه اوکراین به‌شمار می‌رود، استفاده می‌شود».
اظهارنظر این مقام فرانسوی در ارتباط با سفر کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه به عربستان عنوان شده است.
این منبع دیپلماتیک فرانسوی هم‌چنین با اشاره به دخالت‌های منطقه‌ای رژیم ایران، زرادخانه موشکی و پهپادهای رژیم ایران را یکی از عوامل بی‌ثبات‌کننده در منطقه خاورمیانه عنوان کرد.(العربیه ۱۲بهمن)

به گزارش اقتصادنیوز حکومتی به نقل از ایسنا، کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با الشرق الاوسط در زمینه برجام گفت: اولاً همان‌طور که می‌دانید ما در رابطه با برجام با بن‌بست مواجه هستیم و مسئولیت کامل این وضعیت بر عهده ایران است. ایران پس از چندین ماه مذاکره برای احیای برجام از فرصت استفاده نکرد و متن ارائه شده توسط هماهنگ‌کننده اروپایی در سال گذشته را نپذیرفت، اگرچه این بهترین پیشنهادی بود که می‌شد ارائه داد.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به خبرنگاران درباره برجام گفت: باز هم می‌گویم که ماه‌هاست برجام در دستور کار قرار نگرفته است. تمرکز ما نیست. ایرانیها فرصت بازگشت سریع به اجرای کامل برجام را در سپتامبر از بین بردند، زمانی که به توافقی که روی میز مورد تایید همه بود پشت کردند. از سپتامبر، تمرکز ما بر دفاع از آزادیهای اساسی مردم ایران، ایستادگی در کنار مردم ایران و مقابله با مشارکت نظامی عمیق ایران با روسیه و حمایت آن از جنگ غیرقانونی روسیه در اوکراین بوده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be3af185-b405-41cd-b360-7bf2216d21e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات