728 x 90

فقر و بيكارى,اخبار کارگری,بحران اقتصادى ايران,

۷میلیون کارگر زیر خط بقا در ایران

-

كارگران ايران با حقوق كمتر از  812هزار تومان - زير خط فقر و زندگي
كارگران ايران با حقوق كمتر از 812هزار تومان - زير خط فقر و زندگي
هادی ابوی که رسانه‌های حکومتی از وی به‌عنوان دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران نام بردند گفت: ”بیش از 7 میلیون کارگر کمتر از 812هزار تومان حقوق می‌گیرند. . ما این کارگران را زیر خط بقا و زندگی می‌دانیم“.

وی که روز جمعه 17اردیبهشت با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم مصاحبه می‌کرد افزود: ”ثبات شغلی یکی از اولویتهای اصلی جامعه کارگری کشور است، متأسفانه کارگران شریف و زحمتکش این مرز و بوم امروز از نبود ثبات شغلی در رنج و مشقت هستند… جامعه کارگری کشور امروز به‌شدت از حیث معیشت و تأمین مایحتاج اصلی خود با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید
خاطرنشان می‌شود دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران روز 12آذر 94 گفت: دستمزدی که کارگران در حال حاضر می‌گیرند یک هفته هم دوام نمی‌آورد و تنها صرف هزینه‌های خوراک، ایاب و ذهاب، تحصیل و مسکن آنها می‌شود.

وی که با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم مصاحبه می‌کرد افزود: در شرایط فعلی وضعیت زندگی مردم به قدری سخت شده که حتی زنان نیز پا به پای مردان برای گذران زندگی کار می‌کنند. در رابطه با روی آوردن مردم به شغل‌های دوم و سوم گفته می‌شود که از تجارب آنها در کار استفاده می‌شود در حالی که علت اصلی تأمین معیشت زندگی است.
افراد شاغل در شرایط فعلی مجبورند برای تأمین معیشت خود و خانواده‌هایشان به کارهای موقتی و پاره‌ وقت روی بیاورند.

هادی ابوی هم‌چنین آبان سال گذشته گفته بود، هزینه کارگران نسبت به سال گذشته 30درصد افزایش یافته است. هزینه‌های معیشت کارگران در سال 94 در زمینه‌های حمل و نقل عمومی، آب بها، برق، گاز و سایر هزینه‌های زندگی کارگران افزایش یافته است و کسری معیشتی کارگران به‌رغم وجود ظاهری افزایش دستمزدها هم‌چنان وجود دارد.

وی به آثار فاجعه‌بار غارتگریهای رژیم اعتراف کرد و گفت: بانکها نه تنها کار مردم را راه نمی‌اندازند بلکه با بهره‌های سنگین وام می‌دهند و بدهیهای معوق مردم را به اجرا می‌گذارند. متأسفانه بانکها در خدمت تولید نیستند و به جای این‌که دست تولیدکننده و صنعتگر را بگیرند به‌دنبال سودآوری و منافع خود هستند. در حال حاضر می‌بینیم پشت سر هم بانک ایجاد می‌شود، با تأسیس هر بانک، صدها شغل و تولیدکننده نابود می‌شود و 5 واحد تولیدی، کارخانه و صنعت تعطیل شده و چندهزار شغل نابود می‌شود. بانکها به جای سرمایه‌گذاری در تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان، ترجیح می‌دهند منابع به سمت ساخت و ساز پیش برود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4f3396b-52d8-4049-88cf-5197f000116a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات